پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه با اشاره به نشست‌های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و با تأکید بر لزوم پیگیری رفع موانع تولید از سوی همه دستگاه ها، تصریح کرد: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی گفت: در نشستی که چندی پیش با پرستاران برگزار شد، آن‌ها تأکید کردند با این که این روزها مورد حمایت و تقدیر ملت هستند، اما مشکلاتی دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شان عدم اجرای قوانینی بود که برای حمایت از این عزیزان تصویب شده است.

حجت‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد که این سازمان پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران با حضور آن‌ها و کارفرمایان برگزار شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت که در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، اظهار داشت: کاری که دادگستری تهران و دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم تداوم این روند در سال ۹۹ برای به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه، خاطرنشان کرد: به روزرسانی و اتمام کار این پرونده‎ها در همین روزهای ابتدای سال امکانپذیر است، اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

 رئیس قوه قضاییه با اشاره به نشست‌های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و با تأکید بر لزوم پیگیری رفع موانع تولید از سوی همه دستگاه ها، تصریح کرد: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha