چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان از نام‌نویسی و پذیرش حوزه علمیه خواهران این استان، همزمان با سراسر کشور، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا صابریان در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایام نام‌نویسی و پذیرش حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران استان با اهداف حاکم بر نظام تعلیم و تربیت در حوزه ها اعم از؛ تربیت بانوان عالم، مومن، بصیر و انقلابی، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه‌های مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده، همچنین تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و مأموریت‌های حوزه در عرصه های تبلیغ، تعلیم وتربیت، تحقیق و پژوهش، راهنمایی و مشاوره و مدیریت و راهبری مراکز علمی فرهنگی و پژوهشی از بین بانوان علاقمند طلبه می‌پذیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز دربازه زمانی تعیین شده به آدرس paziresh.whc.ir و یا به مدارس علمیه سراسر استان مراجعه نمایند.

وی افزود: پذیرش مقطع عمومی شامل سطح دو معادل کارشناسی به شیوه حضوری تمام‌وقت از میان دارندگان مدرک دیپلم یا بالاتر، دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه یعنی متولدین ۸۲ به بعد انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صابریان، با اشاره به سوابق تحصیلی داوطلب یعنی معدل کل به‌عنوان معیار سنجش سطح علمی متقاضیان خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع عمومی آزمون کتبی ندارد و سوابق تحصیلی داوطلب (معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و داوطلبان از بالاترین امتیاز به میزان سه برابر ظرفیت مدرسه علمیه، برای مصاحبه، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تحصیل بانوان در مقاطع تکمیلی مدارس علمیه این استان گفت: مقطع عالی شامل سطح سه - کارشناسی ارشد در سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری و در ۱۵ رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، فلسفه‌ اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، مطالعات اسلامی زنان، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، تبلیغ با گرایش حج، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مدیریت آموزشی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: در حال حاضر پنج رشته مقطع سطح ۳ - کارشناسی ارشد شامل: رشته‌های تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، در استان به شیوه حضوری دایر می‌باشد.

وی با اشاره به پذیرش مقطع تخصصی سطح چهار معادل دکتری به‌صورت شیوه حضوری تمام‌وقت و در ۵ رشته تحصیلی افزود: تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی از جمله این رشته‌ها است و از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی پذیرش انجام می شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صابریان تصریح کرد: چرخه تحصیلات تکمیلی و تخصصی استان از سال۹۶ با راه اندازی مقطع سطح ۴ رشته فقه و اصول - گرایش فقه خانواده تکمیل شده است و به زودی رشته تفسیر - گرایش تفسیر تطبیقی نیز اضافه میشود.

وی گفت: آزمون ورودی مقاطع تکمیلی وتخصصی، پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار و زمان دقیق آزمون در آینده به داوطلبان اطلاع‌رسانی می شود؛ با توجه به اینکه پذیرش در سطح ۴ فقط از فارغ التحصیلان سطح ۳ و پذیرش در سطح ۳، از فارغ التحصیلان سطح ۲ حوزه‌های علمیه خواهران است؛ ارائه مدرک مرتبط برای داوطلبان متقاضیان شیوه تحصیلی مرتبط تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ الزامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ منعقد شده مرکز مدیریت خواهران با جامعه المصطفی العالمیه(ص) از افراد غیر ایرانی نیز در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور ثبت نام بعمل می آید و داوطلبان اتباع برای دریافت کد ۶ رقمی جامعه المصطفی باید فرم سامانه جامعه المصطفی(سمپا) را پیش از ثبت نام تکمیل نمایند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران استان سمنان هم اکنون دارای ۱۲ مدرسه علمیه در مقاطع یک تا چهار است. بسطام یک مدرسه علمیه، شهرستان شاهرود ۲ مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، دامغان یک مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، سمنان یک مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی و یک مدرسه عالی تخصصی سطح ۴ رشته فقه خانواده، مهدی‌شهر و سرخه و گرمسار نیز هر کدام دارای یک مدرسه علمیه خواهران هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صابریان افزود: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران استان سمنان درمقاطع مختلف تحصیلی با ۱۶۰۰ طلبه و ۱۵۰۰ دانش آموخته در عرصه علمی های پژوهشی و تربیتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha