یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راضیه علیپوری

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه طلاب سطح دو سمنان در یک سیر صعودی طی بازه زمانی ۵ ساله به سه برابر افزایش یافته است گفت: مرجعیت علمی حوزه های علمیه خواهران با توسعه مقاطع تحصیلی عالی و تخصصی تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، راضیه علیپوری به تحلیل وضعیت جذب و پذیرش طلاب در سطح استان پرداخت و گفت: مدیریت استان سمنان در یک بازه زمانی پنج ساله از سال ۹۱ تا ۹۶ اقدام به توسعه سطح دو نموده و با راه اندازی دو مدرسه جدید و نوسازی ساختمان و فضای آموزشی مدارس علمیه، آمار طلاب سطح دو را در یک سیر صعودی به سه برابر افزایش داده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون با افزایش رشته های سطح ۳ از دو رشته به شش رشته تخصصی، آمار طلاب این مقطع تحصیلی نیز شش برابر شده است.

خانم علیپوری تصریح کرد: مرجعیت علمی حوزه ها، با توسعه و ارتقاء مقاطع تحصیلی محقق می‌شود، لذا در این راستا با تأسیس رشته های متنوع سطح چهار از جمله؛ فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآنی به رشد کیفی و علمی نیز اهتمام شده است.

وی بیان کرد: نتیجه این میزان توسعه باعث شده است استان سمنان در طرح آمایش سرزمینی به ازای حدود هر ۹۰ بانو، یک طلبه خواهر داشته باشد و از این جهت حائز رتبه اول کشور است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: حوزه علمیه خواهران استان سمنان برای تقویت این مرجعیت علمی، ظرفیت سازی را ادامه می دهد و برای سال آینده آمادگی افزایش رشته های سطح ۳ و۴ را دارد .

وی در پایان گفت: پذیرش سال ۱۴۰۱ نیز با همت و تدبیر مدیریت و مدارس استان برای جذب مطلوب ادامه دارد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha