جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زهره تمیزکار

حوزه/ رئیس اداره سنجش و پذیرش عمومی حوزه های علمیه خواهران از استقبال خوب داوطلبان دانشگاهی جهت ورود به حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زهره تمیزکار در گفت و گویی از استقبال خوب داوطلبان دانشگاهی جهت ورود به حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: از سال ۸۹ تاکنون پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور در مدارس علمیه خواهران، از ۹ درصد به بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین میانگین نام نویسی داوطلبان دانشگاهی در یک دهه گذشته ۱۸.۵۳ درصد بوده است که می تواند آمار امیدبخشی از جذب این قشر از جامعه در حوزه های علمیه خواهران باشد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش عمومی حوزه های علمیه خواهران، توسعه تحصیل بانوان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اسلام به حضور زنان در اجتماع با حفظ جایگاه آنان و حریم حجاب و عفاف و حیا اعتقاد دارد و توسعه‌حوزه‌های علمیه خواهران مؤید همین ادعا برای حرکت به سمت تمدن سازی اسلامی است.

وی با بیان این که توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از رویش‌های انقلاب اسلامی است و خروجی آن فقها و دانشمندان برجسته و صاحب‌نظر در حوزه دین هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیز حوزه های علمیه خواهران با همین رسالت درصدد تربیت بانوان اندیشمند و فرهیخته و اثرگذارند تا جایی که این نهاد به مرجعیت دینی پاسخگویی به مسائل زنان دست یابد.

خانم تمیزکار همچنین به توسعه مدارس علمیه خواهران در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال نسبتا مناسب از پذیرش مدارس علمیه خواهران در مناطق محروم کشور و تعداد فارغ التحصیلان حوزوی در این مناطق، برنامه و سیاستگذاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در راستای گسترش مقاطع تکمیلی در این مناطق بوده است.

وی افزود: افزایش رشته های تحصیلی و توسعه مقاطع تکمیلی در این مناطق می تواند بسیار مهم و مؤثر باشد و به جذب علاقه مندان به علوم حوزوی نیز بیش از بیش کمک کند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش عمومی حوزه های علمیه خواهران همچنین به پذیرش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ و یا به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به‌ صورت حضوری مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha