سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که حضرت خدیجه(س) در پیچ تاریخی شکل گیری اسلام و آغاز حرکت پیامبر، حمایت خود از رسول الله(ص) و دین اسلام را ظهور و بروز دادند، گفت: بانوان نیز با الگوگیری از حضرت خدیجه(س) در عرصه اجتماع نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در ویژه برنامه شرح شمس که همزمان با ماه مبارک رمضان در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود، روز وفات حضرت خدیجه کبری(س) را تسلیت گفت.

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) برای ما و به خصوص خواهران حوزه های علمیه سرمشق هستند، اظهار داشت: حضور حضرت خدیجه(س) در کنار پیامبر گرامی اسلام نشان می دهد که اگر زنان در آغاز حرکت ها، همراهی کنند تا چه مقدار بار سنگین غم از دوش رهبران دینی برداشته می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: حضرت خدیجه(س) چنان به پیامبر اکرم(ص) محبت داشتند و موجب آرامش و استواری حضرت بودند که بعد از وفات نیز، همواره پیامبر اسلام از ایشان یاد کرده و قدردان یاری و محبت این بانوی بزرگ اسلام بودند.

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) در پیچ تاریخی شکل گیری اسلام و آغاز حرکت پیامبر، حمایت خود از رسول الله(ص) و دین اسلام را ظهور و بروز دادند، گفت: جا دارد بانوان نیز با الگوگیری از حضرت خدیجه(س) حمایت خود از جایگاه دین را جدی بگیرند و در عرصه اجتماع، نقش‌آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیه ۲۱ سوره فرقان پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می فرماید «و َقَالَ الَّذِینَ لَا یَرْجُونَ لِقَاءَنَا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَیْنَا الْمَلَائِکَةُ أَوْ نَرَی رَبَّنَا لَقَدِ اسْتَکْبَرُوا فِی أَنْفُسِهِمْ وَعَتَوْا عُتُوًّا کَبِیرًا؛ و آنان که به دیدار [قیامت و محاسبه اعمال به وسیله] ما امید ندارند، گفتند: چرا بر ما فرشتگانی نازل نشد، یا [چرا] پروردگارمان را نمی بینیم؟ به راستی که خودشان را در درون خود بزرگ شمردند و دچار سرکشی بزرگی شدند».

وی با بیان این که امید به قیامت، برای سازندگی انسان و اطاعت از خداوند کافی است، بیان داشت: ناامیدی از رحمت پروردگار، آغاز سقوط انسان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در این آیه، قیامت لقاء نامیده شده است، چون در آن روز غفلت‌ها و جهل‌ها و موانع دیگر کنار می‌روند و همه‌ مردم عظمت خدا را می‌بینند و روز قیامت، روز ملاقات الطاف یا قهر الهی است.

وی با بیان این که در بخش دیگری از آیه نیز سرکشی افراد را با کلمه «عُتُوٍّ» مطرح کرده است که این کلمه‌ به معنای بدترین نوع ظلم است، ادامه داد: سرچشمه‌ طغیان و استکبار انسان، بلندپروازی‌های درونی اوست و این سرکشی درجاتی دارد که در این آیه درجه آن بسیار بزرگ شمرده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha