چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خطی

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت، بنا بر فصلنامه منتشر شده از سوی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، ۳۵۷ نسخه خطی در کتابخانه آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع)آران وبیدگل موجوداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان سید جواد تکیه، ظهر امروز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت در نشست خبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این فصلنامه آمده است «در کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، در حدود ۳۵۷ نسخه خطی موجود است که بسیاری از آنان بسیار نفیس و با ارزش هستند».

وی ادامه داد: بخشی از فصلنامه میراث شهاب منتشر شده ی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی یعنی در حدود ۲۰ صفحه، به توضیح در مورد نسخه های خطی واقع در کتابخانه آستان مقدس امام زاده محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل، می پردازد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: در بخش هایی از این فصلنامه، ۱۳ نسخه خطی نفیس کتابخانه به گونه ای معرفی می شود که در خلال آن، دیگر نسخه های نفیس آن کتاب ها که در کتابخانه های دیگر هم موجود هست به دیگران شناسانده می شود.

تکیه خاطر نشان ساخت: الخلاف شیخ طوسی(قرن ۶)، ایضاح الفوائد فخرالمحققین، مهج الدعوات ابن طاووس ( سده ۸) و ارشاد الاذهان علامه حلی(۸۰۴ ق)، از جمله نسخه های نفیس کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) می باشد.

وی اظهار کرد: در این فصلنامه، چهار نفر از فهرست نگارانی که در معرفی نسخه های خطی شهرستان آران و بیدگل، تلاش نمودند معرفی می شوند.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در پایان افزود: در بخش های دیگری از این فصلنامه، معیارهای نفیس بودن نسخ خطی توضیح داده می شود.

شایان ذکر است، فصلنامه میراث شهاب، به عنوان یک فصلنامه تخصصی کتابشناسی و نسخه شناسی اسلامی با شماره۹۶ در تابستان ۹۸ به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha