شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد دستورانی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در برخی از کشورها اموات کرونایی را در گورهای دسته جمعی قرار دادند، اما در کشور ما حوزه‌های علمیه نقطه امید را در دل خانواده‌های اموات روشن کردند و این اقدامات نقطه قوت و سرمایه اجتماعی حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمد دستورانی در دیدار مسئولان حوزه علمیه برادران و معاون حوزه علمیه خواهران استان سمنان، به منظور هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار داشت: هفته معلم فرصتی برای قیاس کردن با جلوه‌ها و ویژگی‌های استاد شهید مطهری است و شهید مطهری همواره راه باز می‌کرد و مانع ایجاد نمی‌کرد و ما معلم‌ها نیز باید هر گاه مشکلی پیش می آید، راه را باز کنیم و شهید مطهری نیز همواره در عرصه علمی و انقلابی و اعتقادی خوش می‌درخشید.

وی افزود: استاد شهید مرتضی مطهری محصول مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است و اگر مباحثی مطرح می‌شد چه در عرصه علمی و غیر آن، جامعه را می‌توانست قانع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در فرهنگ دینی تاکید بر تزکیه و پرورش است.

وی با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر و درس‌هایی که از آن می‌توان گرفت، افزود: همواره می دانیم که امنیت چه میوه شیرین و گرانبهایی است و با شهادت شهید سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی اهمیت جایگاه امنیت در جامعه دو چندان شناخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به دومین درس اتفاقات اخیر گفت: سلامت جزو نعمت‌های مجهول است؛ در این ایام و با ویروس کرونا به خوبی اهمیت سلامت و جایگاه آن شناخته شد که وقتی دین از نظافت و حرام و حلال و مکروه سخن می‌گوید چه اهمیت و جایگاه مهمی را با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به سومین درس اتفاقات اخیر گفت: نفس گرم مربی و ارتباط عاطفی معلم با دانش آموز در تقویت فضای آموزشی و رشد تعلیم و تربیت تاثیر دو چندانی دارد؛ فضای مجازی و رسانه نتوانست خلاء نفس مربی و ارتباط معلم با دانش آموز را به خوبی پر کند و فضای تعلیم و تربیت این گونه رقم نمی‌خورد و ارتباط دوسویه معلم با دانش آموز در عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

دستورانی با اشاره به اقدامات طلاب و روحانیون در جریان کرونا گفت: در ایام کرونا سخت ترین کارهایی که هیچ‌کس قبول نمی‌کرد را طلاب و روحانیون قبول کردند و کسانی که حتی خانواده آنان اجازه حضور در مراسمات آنها را به واسطه شرایط بهداشت و درمان نداشتند، اما طلاب و روحانیون با حضور خودشان تسکینی بر زخم‌های خانواده‌های بیماران و اموات کرونایی بودند.

وی افزود: در برخی از کشورها اموات کرونایی را در گورهای دسته جمعی قرار دادند، اما در کشور ما نقطه امیدی که در دل خانواده‌ها ایجاد شده بود را حوزه‌های علمیه روشن کردند و این اقدامات و دیدگاه های خانواده های بیماران و اموات کرونایی یک نقطه قوت و سرمایه اجتماعی برای حوزه‌های علمیه شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: جریان کرونا نشان داد که مردم و مسئولین همگی به هم متصل، متحد و همراه بوده و همبستگی دارند. رزمایش مواسات نشان داد که هیچ ملتی نظیر ملت ما نیست و در مواقع عادی شاید برخی شرایط ها سبب انتقاد و دلخوری و... شود، اما این ایام نمایش وحدت و همدلی بود.

وی افزود: آنچه در جریان رزمایش مواسات که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای شکل گرفت، رزمایش معنویت و اخلاق بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha