جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید نسبت به ضروریات جامعه به تجهیزات روز مجهز باشیم، گفت: دسترسی آسان به اطلاعات و سرعت بالای انتشار آن در فضای مجازی یکی از فرصت های امروز جامعه ماست که می توان با بهره گیری از آن در حوزه فرهنگی و تبلیغی نقش آفرین شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار مسئولان مدیران تبلیغات اسلامی استان، یکی از رسالت های این سازمان را جریان انداختن گفتمان انقلاب دانست و گفت: یکی از محورهای مهم گفتمان انقلاب منشور ۵۰ سال آینده نظام اسلامی یعنی همان بیانیه گام دوم انقلاب است که نقش نهاد فرهنگی تبلیغات اسلامی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه تبریز افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک سخنرانی و یا اطلاعیه معمولی نیست، بلکه نقشه راه انقلاب و خط مشی نظام اسلامی برای آینده انقلاب است. 

وی با تاکید بر اینکه برای نقش آفرینی در حوزه مسائل فرهنگی باید به شکل سنتی عمل نکنیم، ادامه داد: باید با بهره گیری از ظرفیت های هنری و با در نظر گرفتن اقتضائات روز جامعه فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده سازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید نسبت به ضروریات جامعه به تجهیزات روز مجهز باشیم، گفت: دسترسی آسان به اطلاعات و سرعت بالای انتشار آن در فضای مجازی یکی از فرصت های امروز جامعه ماست که می توان با بهره گیری از آن در حوزه فرهنگی و تبلیغی نقش آفرین شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اثرگزاری بالای فضای مجازی، اظهار داشت: در سازمان تبلیغات اسلامی هم باید بیش از گذشته به این محور توجه شود و با تقویت ظرفیت های موجود به شبهات دینی و فرهنگی پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ظرفیت بالای شاخه های مختلف عرصه فرهنگی از جمله تئاتر، سینما، موسیقی و شعر را مورد اشاره قرار داد و گفت: با نظارت بر کارهای هنری و فرهنگی می توان پیام انقلاب را به لایه های مختلف اجتماعی منتقل کرد. 

وی در ادامه جوان سازی بدنه فعال در حوزه فرهنگ را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارتقاء بازدهی عملکرد مجموعه های فرهنگی با جوان سازی نیروهای صف و بهره گیری از تجربیات افراد پیشکسوت در بخش ستاد محقق می شود، از این رو باید میدان عمل به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بهره گیری از ظرفیت های بزرگ هیأت حسینی را متذکر شد و گفت: در قالب برنامه های ترکیبی؛ سخنرانی، جلسات قرآن و مداحی در هیئات حسینی جریان سازی گفتمان انقلاب را با جذب حداکثری جوانان به منصه ظهور رساند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تأکید کرد؛ باید در عرصه ای که فعالیت داریم، اثرگذار باشیم در غیر این صورت ضررهای غیرقابل جبران به بطن جامعه وارد خواهد شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل از مأموریت های آینده اداره را نیز شرح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha