پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ حضرت خدیجه را می توان مظهر زهد بر طبق روایت شریفه ی « الزهد کله بین کلمتین من القرآن: قال الله سبحانه: لکیلا تأسوا علی ما فاتکم و لاتفرحوا بما آتاکم ».

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) با اشاره به زندگی حضرت خدیجه الگوی سبک زندگی در جهان کنونی و پساکرونا گفت: آخرین پیام دربیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب ارائه سبک زندگی به بشریت است و می توان زندگی شرافتمند و کم نظیر ایشان را در قالب شعر، هنر و فیلم و در فضای مجازی به عنوان سبک زندگی ارائه کرد.

رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه ادامه داد: جهان امروزی و پساکرونا نیازمند ارائه یک سبک زندگی است وسبک زندگی حضرت خدیجه راهبردی است.

این استاد حوزه با اشاره به ویژگیهای سبک زندگی خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه دارای خصوصیات فراوانی است. که از جمله آن ثروت مندکم نظیر قریش، پناهگاه نیازمندان، دارای مدیریت تجارت، اول شخصیت مسلمان در میان زنان که به او ملکه ی بطحاء می گفتند، است.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در واقع با ثروت خود خدمات بسیار فراوانی برای شکوفایی اسلام انجام داد و در رابطه ی با آیه ی شریفه ی قرآن « و وجدک عائلا فأغنی » آمده است که بی نیازی پیامبر (ص) به جهت ثروت حضرت خدیجه صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اضافه کرد: در عظمت حضرت خدیجه همین اندازه بس که منشأ سلسله ی انوار مقدسۀ اهل بیت( ع) می باشد و او یکی از چهار زن افضل بهشتیان است و در کنار مریم، آسیه و فاطمه (س) قرار گرفته است.

رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه گفت: حضرت خدیجه را می توان مظهر زهد بر طبق روایت شریفه ی « الزهد کله بین کلمتین من القرآن: قال الله سبحانه: لکیلا تأسوا علی ما فاتکم و لاتفرحوا بما آتاکم »

این استاد حوزه بیان داشت: او یکی از مؤثرترین شخصیت برای یاری پیامبر بود که می توان او را بعد از علی بن ابی طالب علیه السلام معرفی کرد و آنقدر این بانوی گرامی مورد توجه حضرت بود که سال وفات او عام الحزن نام گرفت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha