دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه سلسله جلسات آئین مهرورزی گفت: همواره در دستورات اسلامی از ما خواسته شده است تا رافت و رحمت را حتی در میدان جنگ نیز فراموش نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه سلسله جلسات آیین مهرورزی با بیان این که همواره از ما خواسته شده است تا رأفت و رحمت را حتی در میدان جنگ فراموش نکنیم، گفت: در حقیقت حتی در میدان جنگ که اگر خشونت نباشد کاری از پیش نمی رود این طور گفته شده است که خودتان را کنترل کنید و وقتی اسیر می گیرید رعایت حال آنان را داشه باشد.

وی ادامه داد: در جای دیگری این طور می گویند که در میدان جنگ نیز باید مراعات حال افراد صورت بگیرد و  در آن شرائط که در میدان جنگ هم، خشونت عارض می شود، در دل انسان باید همیشه رحمت باشد و این دامنه رحمت باید شامل مشرکین و اهل کتاب هم بشود همانطور که پیامبر گرامی اسلام(ص) به دیدار آن یهودی که مریض شده بود نیز رفتند و اقا به عیادت او رفتند که نشان از ارتباطات تنگاتنگ اهل البیت(ع) با یهودیان داشت.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که خداوند متعال در برخورد با فرعون، به حضرت موسی دستور می دهد که نرم حرف بزنید و مقام دعوت و اتمام حجت در افرادی که مشخص نیست قابل هدایتند یا نه، تفاوت دارد، ابراز کرد: قرآن نیز می گوید این نرمی برخاسته از رحمت واسعه خداوند است.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمود تو مهربان بودی که نرم شدی و اگر سنگدل و بداخلاق بودی از اطراف تو پراکنده می شدند، خاطر نشان کرد: اساسا مهربانی و نرم گویی، امید متذکر شدن طرف مقابل را فراهم می کند و بنابراین باید حداقلی از محبت و رحمت برای همگان حتی گناهکاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha