پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رزمایش کمک مومنانه

حوزه/ امام جمعه فردوس از کمک ۱۲۰ میلون تومانی مردم این شهرستان و توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس با اشاره به فعالیت‌های مردم این شهرستان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، گفت: درپی شیوع کرونا عموم مردم، خیران و نهادهای مختلف فعالیت هایی را برای مبارزه با این ویروس و کمک به نیازمندان آغاز کردند تا جایی که از طریق ۱۰ خیریه شهرستان کمک‌هایی جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از این ویروس توزیع شد.

وی، فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل رزمایش مواسات و همدلی را سبب رونق فعالیت های مردم و نهادها برای کمک به یکدیگر و همچنین مبارزه با کرونا دانست و گفت: بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، ستاد مرکزی رزمایش با حضور فرمانده سپاه، فرماندار و امام جمعه تشکیل شد و همه مسئولان عزمشان را برای این کار جذم کردند.

امام جمعه فردوس ادامه داد: در نوبت اول رؤسای هیئت‌ها و خیران دعوت شدند و طی جلسه‌ای با این عزیزان، ۱۲۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد و در مجموع هزار بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد، البته از این هزار بسته، ۳۸۰ بسته را سپاه پاسداران تهیه کرد و مابقی را هیئت‌ها و خیریه‌ها و گروه‌های مردمی کمک کردند.

حجت‌الاسلام بابایی از تهیه بانک اطلاعاتی جهت شناسایی نیازمندان و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها خبر داد و گفت: در این راستا به کمیته امداد مأموریت دادیم تا بانکی تهیه کند که به جز افراد تحت پوشش، کسانی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند مانند کارگران فصلی و... شناسایی شده و بر اساس این بانک اطلاعاتی کمک ها بین مردم توزیع شود.

امام جمعه فردوس با اشاره به هم‌افزایی با مساجد جهت جمع آوری کمک ها و جلوگیری از موازی کاری گفت: مساجد به صورت خودگردان کمک هایی را جمع آوری و در محدوده خود توزیع می‌کردند قرار شد آنها هم اطلاعات خود را در بانک اطلاعاتی به ثبت برسانند تا در این راستا برخی خانواده ها به صورت تکراری کمک را دریافت نکنند و به برخی هم کمکی نرسد.

وی از برپایی جلسه با ائمه جماعت خبر داد و گفت: جلسه‌ای با ائمه جماعات داشتیم تا این هدایا را با هماهنگی آنها و البته کمیته امداد بین نیازمندان توزیع کنیم البته ما در شهرستان شخصی را به عنوان مسئول امور مساجد منصوب کردیم که او مسئولیت هماهنگی ها و جلوگیری از موازی کاری ها را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام بابایی، حضور ائمه جمعه کشور در رزمایش را سبب رشد فزاینده این رزمایش دانست و گفت: استقبال ائمه جمعه و حضور آنها در صحنه سبب رونق این کار شده است و نشان داد امام جمعه به عنوان یک محور می‌تواند نهادهای مختلف مردمی و حاکمیتی را به خوبی با هم هماهنگ کند.

وی از لزوم ادامه چنین رزمایشی در همه سال خبر داد و گفت: باید این اتفاق به یک فرهنگ تبدیل شود و نباید با رفتن کرونا این رزمایش هم تمام شود، اکنون شناسایی ها انجام شده، خیران پای کار آمدند و هرکس گوشه ای از کار را به دست گرفته است و حیف است با پایان کرونا این اتفاق روی زمین گذاشته شود و می توان با چنین حرکت بزرگی اتفاقات بزرگتر در راستای محرومیت زدایی و حتی اشتغال خانواده ها رقم زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha