چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: متاسفانه برخی افراد در داخل کشور دم از مذاکره می‌زنند. ما هرگز با کسانی که دستشان‌ به خون شهدای والامقامی‌ همچون سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده‌ و...آعشته است، مذاکره نمی‌کنیم.

 حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به این‌که مردم در 9 دی انقلاب، اسلام و نظام را بیمه کردند، اظهار کرد: جهت‌گیری مردم با ولایت نشان داد، هرکس از مسیر ولایت جدا شود، از حافظه تاریخی مردم نیز پاک خواهد شد.

وی با بیان این‌که این افراد از اول ضد انقلاب نبودند و فریب خوردند، تصریح کرد: سال 88 با وجود آن‌که مشارکت بی‌نظیر و بالای مردم در انتخابات را شاهد بودیم که در واقع افتخاری برای نظام اسلامی بود، اما برخی از افراد با عنوان کردن مسائلی یا سکوت به خاطر منافع سیاسی و یا قدرت طلبی‌ها و لج بازی، این افتخار را به حاشیه بردند.

امام جمعه فردوس با تاکید بر این‌که اصل و اساس پیشبرد نظام اسلامی مردم هستند، نه افراد یا جریانات سیاسی، یادآور شد: همین سیل جمعیت بود که در 9 دی 88 به میدان آمد و همه اینها را جمع کرد و این همان موضوعی است که همه جریان‌های سیاسی بایستی به آن توجه داشته باشند

حجت الاسلام بابایی با اشاره به وجود توطئه و فتنه در زمان‌های مختلف علیه کشورمان، عنوان کرد: در سخنی از رهبر معظم انقلاب آمده است که "ما هنوز خرم‌شهرهایی‌ در پیش داریم" و این بدان معنی است که فتنه‌های زیادی انتظارمان را می‌کشد.

وی با اشاره به این‌که همیشه امکان بروز فتنه وجود دارد، اظهار کرد: آنچه مسلم است آن که برای فتنه 88 از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود و با کلید واژه تقلب در انتخابات، جریان فتنه را ایجاد کردند.

امام‌جمعه فردوس ادامه داد: در صدر اسلام نیز بر خلاف اراده پیامبر(ص) با فتنه عده ای از فتنه‌گران، امام علی (ع) خانه نشین شد و بسیاری از انحرافات پدید آمد.

حجت الاسلام بابایی، راه های بصیرت را شناخت حقیقت ولایت و شناخت ولی‌فقیه دانست و گفت: باید با تبعیت از منویات ولی فقیه، مسیر سعادت را شناخته و در این راه گام برداریم و از اطاعت از رهبری لحظه‌ای غفلت نکنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم که با حضور مردم همیشه در صحنه و دفاع از ولایت فقیه،تحریم‌ها و مشکلات را یکی یکی پشت سربگذاریم.

امام جمعه فردوس با اشاره به نزدیک بودن به سالروز شهادت سردار رشید اسلام سردار سلیمانی و همچنین با بیان این مهم که متاسفانه برخی افراد در داخل کشور دم از مذاکره می‌زنند، گفت: ما هرگز در مقابل دشمنان قسم خورده این کشور مذاکره نمی‌کنیم، ما هرگز با کسانی که دستشان‌ به خون شهدای والامقامی‌ همچون سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده‌ و...آعشته شده است، مذاکره نمی‌کنیم.

امام جمعه فردوس در پایان افزود:بر اساس سخنان سردار دل‌ها سردار سلیمانی عزیز همیشه در مقابل استکبار همانند فولاد خواهیم ایستاد.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    104 0
    «مذاکره» فی‌نفسه نه مقدس است و نه مذموم؛ بسته به شرایط‌، موقعیت و مصالح داخلی و خارجی کشور، توصیه یا نهی می‌شود. بنابراین مدام این کلمه را تکرار و نُقل و نبات هر سخنرانی کردن زیبنده نیست. جهت یادآوری به این امام‌جمعه محترم و دیگر صاحبان تریبون عرض می‌شود: شهیدان والامقام ما سردار مخلص و شجاع حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری‌زاده عزیز با همه‌ی عزت و عظمت شخصیتی، بالاتر از حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام عموی والامقام پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نبودند که در غزوه احد به دست سپاه ابوسفیان به شهادت رسید؛ و همین ابوسفیان علاوه‌بر این‌که بر فراز کوه احد رفت و به ستایش بت‌ها پرداخت و به پیامبر طعنه زد، سال دیگر نیز با یاری یهودیان مدینه، پیکار خندق را بر ضد پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ترتیب داد. اما سال بعد وقتی حضرت خاتم‌الانبیاء مصلحت جامعه اسلامی را در مذاکره و پرهیز از خون‌ریزی دیدند، صلح حدیبیه با مشرکان مکه برقرار شد. جالب این‌جاست که دو سال از این صلح نگذشته، کفار آن‌را نقض کردند! سرانجام پس‌از دشمنی و پیکارهای متعدد، ابوسفیان در سال ۸ هـ.ق، به هنگام فتح مکه به وساطت عباس‌بن عبدالمطلب، نزد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله آمد و (هرچند زبانی) اسلام آورد و وجود مقدس اشرف کاینات نیز که سینه مبارک‌شان مخزن اسرار و علوم الهی بود، همین اسلام ظاهری را از ابوسفیان پذیرفتند و خانه او را پناهگاه امن اعلام کردند. پس‌از آن، ابوسفیان و خانواده‌اش در شمار مسلمانان درآمدند. این مطالب فقط برای درج در کتاب‌ها و نقل در تاریخ نیست؛ ما از تمام زوایای سیره نبوی صلی‌الله‌علیه‌وآله در موقعیت‌های مختلف می‌توانیم بهره ببریم و تنها شرط آن، حفظ مصالح جامعه اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری ایده‌الله‌تعالی تشخیص داده می‌شود. یادآوری این مطلب نیز خالی‌از لطف نیست که «مذاکره» از زمان این دولت آغاز نشده است، بلکه در تمام سا‌ل‌های دولت سابق نیز توسط آقایان لاریجانی و جلیلی انجام می‌گرفت و در سال پایانی آن دولت با اذن رهبر معظم انقلاب، دکتر ولایتی مذاکراتی با نمایندگان آمریکا و برخی مقامات اروپایی داشت؛ نکته این‌جاست که ما در همان موقع نیز چهار و به‌قولی پنج شهید عزیز انرژی هسته‌ای داشتیم. فتأمل!
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      73 0
      افسوس که به قول هگل (فیلسوف آلمانی قرن نوزدهم): «یگانه درس تاریخ برای ما این است که هیچ‌کس تا به حال هیچ درسی از تاریخ نگرفته است.»
  • امیرحسین RO ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    84 0
    مذاکره خیلی هم خوبه بشرط آنکه شرّی رو دفع کنه و خیری رو بسمت کشور بیاره باید همزمان تندروهای داخلی رو هم مهار کنیم تا نتوانند با حمله به سفارت خانه ها، اماکن دیپلماتیک و تهدید کردن کشورهای خارجی ایجاد دردسر و مزاحمت کنند