پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خانم رضائی، معاون آموزش سطح4 مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر

حوزه/ معاون آموزش سطح۴ مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹علاوه بر رشته تفسیر تطبیقی، مجوز برای پذیرش طلبه در رشته علوم و معارف قرآن نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  خانم رضایی، معاون آموزش سطح۴ مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر در گفت‌وگویی  با اشاره به بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت علمی و پژوهشی این مرکز در حوزه های قرآنی و فقهی، کلام، تاریخ و مطالعات زنان اظهار داشت: مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران دارای گروه های علمی فعال بوده و اولین پژوهشکده ویژه بانوان در این مجتمع افتتاح شده که در زمینه مناسبی برای پژوهش های علمی در کارگروه های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، ادبیات عرب و کلام اسلامی را فراهم ساخته است.

وی افزود: مجمتع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر در سال ۹۸ موفق به کسب مجوز برای نشریه علمی، با عنوان پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شد.

رضایی تصریح کرد: تمام اعضای هیئت داوران، هیئت تحریریه و نویسندگان مقالات نشریه پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر بانوان محقق هستند.

معاون آموزش سطح ۴ مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر با اشاره به پذیرش خواهران طلبه در سطح دو، سطح سه و سطح چهار اظهار داشت: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر از سال ۱۳۹۴  پذیرش طلبه های خواهر در مقطع سطح چهار را آغاز کرد و همچنین برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹علاوه بر رشته تفسیر تطبیقی، مجوز برای پذیرش طلبه در رشته علوم و معارف قرآن نیز صادر شده است و هم اکنون مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر، تنها مرکز تخصصی در رشته علوم و معارف قرآن است.

وی در پایان اظهار داشت: از جمله فعالیت های علمی مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر، برگزاری سمینارها، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های بین المللی است که در واقع این نشست های علمی در بحث تعاملات فرامرزی و آشنایی با نگاه و زاویه دید افراد خارج از کشور بسیار موثر است و می تواند گام مناسبی در جهت شناخت فضای خارج از کشور جهت تبلیغ باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha