سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب تنبیه الامة و تنزیه الملة از کتب سیاسی اثر مرحوم میرزای نائینی است که دو عالم بزرگ زمانه یعنی مرحوم آخوند خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی بر آن تقریظ نوشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه کتاب تنبیه الامة و تنزیه الملة از کتب سیاسی اثر مرحوم میرزای نائینی است که دو عالم بزرگ زمانه یعنی مرحوم آخوند خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی بر آن تقریظ نوشته اند.

ترجمه تقریظ آخوند خراسانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

رساله شریف تنبیه الامة و تنزیه الملة که از افاضات جناب مستطاب شریعت مدار و صفوة الفقهاء والمجتهدین ثقت الاسلام و المسلمین العالم العامل اقا میرزا محمدحسین نائینی الغروی دامت افاضاته است، اجل از تمجید و سزاوار است ان شاءالله تعالی به تعلیم و تعلم و تفهیم و تفهم آن.

ماخوذ بودن اصول را از شریعت محقه استفاده و حقیقت کلمه مبارکه بموالاتکم علمنا الله معالم دیننا و اصلح ما کان فسد من دنیانا را بعین الیقین ادراک نمایند ان شاءالله تعالی

ربیع الاول سال ۱۳۲۷

محمدکاظم خراسانی

تقریظ شیخ عبدالله مازندرانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله تعالی و حسن تاییده رساله شریفه تنبیه الامة و تنزیه الملة چنانکه مرقوم فرموده اند اجل از تمجید و برای تکمیل عقاید و تصدیق وجدانی مسلمین به ماخوذ بودن تمام اصول و مبانی سیاست از دین قویم اسلام کافی و فوق مامول است فلله در مصنفه المحقق و جزاه عن الاسلام و اهله خیرا و کثر فی الفقهاء و المجتهدین امثاله بمحمد وآله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین

ربیع الاول ۱۳۲۷ عبدالله مازندرانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha