سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب

حوزه/ کتابی با موضوع شخصیت حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام رتبه اول مسابقه نگارش کتاب درباره این شخصیت بزرگ اسلامی را به دست آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به تازگی کتابی با موضوع شخصیت حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام رتبه اول مسابقه نگارش کتاب درباره این شخصیت بزرگ اسلامی را به دست آورد.

این مسابقه توسط مرکز تحقیقات و پژوهش های تخصصی اسلامی عراق برگزار شد و در آن مجموعه ای از کتاب ها و مقاله ها به ابعاد قرآنی و رسای شخصیت حضرت عباس علیه السلام پرداختند و اولین کتاب در این مسابقه اثر سید محمد باسم محمدعلی و با عنوان تاثیر قرآن و سنت در سخنان قمر بنی هاشم برگزیده شد.

نویسنده در این کتاب به ریشه های خانوادگی حضرت ابی الفضل علیه السلام از جهت خاستگاه ایشان که خاندان ابوطالب(ع) است پرداخته و به بررسی این خاندان در میان کتب تاریخ و سیره شیعه و سنی پرداخته است و پس از آن به بررسی ریشه و خاستگاه خانوادگی حضرت ام البنین پرداخته و به بیان داستان ازدواج این بانوی گرامی و ویژگی های خاندان و تاثیر ایشان بر وزانت شخصیت حضرت عباس علیه السلام می پردازد.

مصنف در بخش دیگر کتاب به بیان ویژگی های قرآنی حضرت عباس(ع) و همچنین لقب های ایشان و بخش هایی از زندگی و حضور در میدان های نبرد و رابطه سقایی با خاندان بنی هاشم به ویژه حضرت عباس(ع) می پردازد.

اما بخش دوم کتاب به بیتن سخنان حضرت عباس و تحلیل محتوای آنها از منظر قرآن پرداخته است و مصنف در این بخش به بررسی تاثیر قرآن کریم و سنت نبوی در سخنان و اشعار و رجزهای حضرت ابی الفضل به روشی ادبی تفسیری پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha