پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز جوانان

حوزه/ والدین باید توجه کنند مظاهر دین و داری در خانه ها برجسته باشد و در این رابطه نباید امری و تحکمی عمل کرد، بلکه فرزندان بروز و ظهور دین در خانه و اهتمام آنان به نمادهای دینی مانند نماز، روزه و حجاب را ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به لزوم تقویت باورهای دینی جوانان، گفت: از آنجایی که دین فطری است و فطرت جوان هم زنده است، انس فطری و درونی بین جوان و دین وجود دارد. فطرت در افراد مسن و پیر، ممکن است غبار گرفته باشد، اما فطرت جوان زنده است و این نشان دهندۀ آن است فطرت جوان برای جذب دین کاملا مهیا است.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری افزود: اصلی ترین عامل دینداری جوانان، برجسته شدن تربیت دینی در خانواده است. والدین باید توجه کنند مظاهر دین و داری در خانه ها برجسته باشد و در این رابطه نباید امری و تحکمی عمل کرد، بلکه فرزندان بروز و ظهور دین در خانه و اهتمام آنان به نمادهای دینی مانند نماز، روزه و حجاب را ببیند، اگر این گونه باشد، جوان به طور غیر مستقیم تربیت دینی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی بابیان این که در تربیت جوان، یکی از ضروری ترین مراحل شناخت شخصیت جوان است اظهار کرد: باید احساسات فرزندان را بپذیریم.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری عنوان کرد: در مورد تربیت دینی نقش معلم و دانشگاه بسیار موثر است و در این عرصه لازم است معلم در مدرسه نماد دینی باشد، به نمازش در مدرسه پایبند باشد و در صف جماعت قرار گیرد. همین که معلم به نماز اهتمام داشته باشد، برای جذب دانش آموزان به نماز کافی است، چرا که اهمیت دین و نماز را در رفتار معلم می بیند و می آموزد.

وی ادامه داد: نکته دیگر که در ارتباط با جوانان نباید غفلت کرد، بحث شبهه و پاسخ آن است. دشمنان در ارتباط با دین شبهه می کنند. قرآن همین مسئله را بیان می کنند و می فرماید بسیاری پیغمبر(ص) را زیر سوال بردند. منافقان داخلی هم دائم شبهه پراکنی می کنند؛ بهه هر حال جوانان با دریایی از این آسیب های فکری مواجه اند و والدین و معلمان و... باید مدیریت کنند.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری اظهار کرد: برای دیندار کردن جوانان، دین و زیبایی آن را خوب و درست به او انتقال دهیم و به باور و اعتقاد جوان احترام بگذاریم و کاری کنیم به مسجد جذب شود.

وی بیان داشت: روحانیون و هئیت امنای مساجد، نسبت به جوان وظیفه دارند و باید کاری کنند وقتی وارد مسجد می شد به آرامش برسد، این کار بزرگی است که باید انجام بگیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha