جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن، پذیرش خواهران طلبه

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن گفت: بانوان طلبه جایگاه ممتازی در رشد و اعتلای جامعه به‌ویژه در ابعاد فرهنگی، تربیتی و آموزشی دارند.

خانم کبری طبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: زنان در جامعه ما نیمی از پیکره اجتماع را تشکیل داده و اولین مربیان تربیت در خانواده هستند، بنابراین علاوه بر نقش همسری و نقش مادری، با تقویت معارف الهی و آشنایی عمیق و عالمانه زنان با معارف اسلامی همراه  باتربیت دینی توسط خواهران طلبه، این عزیزان قادر خواهند بود نقش موثری در رشد و اعتلای جامعه به‌ویژه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و آموزشی داشته باشند.

وی افزود: طلاب با تبیین سبک زندگی غربی و نقد آن، نباید بگذارند بر اثر فرهنگ غربی، نقش و جایگاه مادری و تربیت فرزند در نهاد خانواده کمرنگ و تضعیف شود؛ قطعاً روشنگری سبک زندگی اسلامی و ایرانی در مکتب جعفری در حوزه‌های علمیه خواهران و تحقق این امور باعث رشد فرهنگی و استحکام بنیان خانواده می‌شود و همه این‌ها با لطف الهی، عنایات حضرت ولی‌عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و حمایت رهبر معظم انقلاب تداوم می‌یابد.

اولین مدرسه علمیه خواهران مازندران

استاد حوزه خواهران ادامه داد: مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن در سال 1360به برکت انقلاب اسلامی، در یک مکان ساده و با چند طلبه کار خود را آغاز کرد و  بعد از گذشت چند سال، باهمت امام‌جمعه وقت و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدیریت مازندران، رسالت خویش را انسجام بخشید.

وی تأکید کرد: این مدرسه علمیه هم‌اکنون دارای بیش از 100 طلبه در حال تحصیل در دو نوبت به‌صورت پاره‌وقت و حضوری و نزدیک به 200 طلبه فارغ‌التحصیل است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران تنکابن ادامه داد: بیش از 90  نفر از طلاب فارغ‌التحصیل این مدرسه علمیه به‌عنوان مدیر، استاد، کادر در مدرسه علمیه و به‌عنوان معلم، مبلغ، مشاور و کارشناس با نهادهای مختلفی مانند آموزش‌وپرورش، بسیج خواهران، سپاه، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، فرمانداری، دانشگاه‌ها، و غیره همکاری مستمر دارند.

وی خاطرنشان کرد: نظر به این‌که در ایام پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران قرار داریم، مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) تنکابن فعالیت‌هایی مانند تهیه و توزیع تبلیغات و بنر در ادارات سطح شهرستان‌های تنکابن، عباس‌آباد، خرم‌آباد، سلمان شهر و نصب بنر در مکان‌های عمومی در سطح شهر و روستا، ارسال پیامک ثبت‌نام به عموم مردم، تهیه کلیپ‌های کوتاه جهت تبلیغ ثبت‌نام در فضای مجازی و رسانه محلی و ...  انجام داده است که امیدواریم امسال نیز شاهد استقبال حداکثری بانوان علاقه‌مند به تحصیل در این مرکز دینی باشیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha