جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ وقتی انسان در مسیر خطا حرکت می کند، آلودگی‌ها تداوم پیدا می کند، ولی هدف این است معصیت ها را جبران کند و این اراده می خواهد. خدایا تو این اراده را به ما بده.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز دوم این ماه مبارک پرداخته است .

«اللَّهُمَّ لا تُؤاخِذْنی‏ فیهِ‏ بِالْعَثَراتِ، وَأَقِلْنِی‏ فیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ، وَلا تَجْعَلْنی‏ فیهِ غَرَضاً لِلْبَلایا وَالْأفاتِ، بِعِزَّتِکَ یا عِزَّ الْمُسْلِمین‏؛
شرح دعا
در این روز از خدا چند چیز را درخواست داریم، اولین درخواست این است از خدا می خواهیم، وقتی در مسیر کمال حرکت می کنم، فراوان دچار خطاء و اشتباه می شوم، اگر بخواهی به خاطر خطاهایم، مرا مواخذه کنی، نمی توانم این مسیر را درست بروم.
جبران خطاها
باید گفته شود عوامل فراوانی است که انسان را به خطا می رسانند، از خدا در این روز در خواست می کنیم ما را به خاطر خطاء مورد مواخذه قرار نده، خطاهایم را ببخش و خودت جبران کن. درخواست دوم این است خدایا من زیاد گرفتار خطاها و لغزشها می شوم، خودت این خطاها را جبران کند. وقتی انسان در مسیر خطا حرکت می کند، آلودگی‌ها تداوم پیدا می کند، ولی تلاش و هدف این است که معصیت ها را جبران کند و این اراده می خواهد. تو این اراده را به ما بده.
حمایت در بلاها
خواسته سوم این است، خدایا مرا در مسیر زندگی مورد بلا، آفات و امتحان قرار نده، ممکن است از  امتحان سربلند نیایم. می دانم چه قدر ضعف و ناتوانی دارم، خودت مرا کمک کن و من را در این مسیرهایی که نمی توانم درست حرکت کنم، قرار نده. همه این صفت ها را از عزت تو می خواهم تو عزیزی و اجازه نده من ذلیل شوم.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha