جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در رابطه با «اقامه نمازهای جمعه در شهرهای سفید»، گفت: از روز جمعه (۱۹ اردیبهشت ماه) بنا بر تصمیم ابلاغ شده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، قرار است تعداد محدودی از شهرها با اعلام ستاد مرکزی استان‌ها مبنی بر سفید بودن، نماز جمعه در آن‌ها اقامه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع خبرنگاران با تبریک ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در سه ماه اخیر با توجه به درگیری با ویروس کرونا، یکی از اماکنی که احساس وظیفه کرد تا برای سلامتی مردم، عمل عبادی خود را به‌صورت گروهی تعطیل کند، نهاد امام جمعه و نماز جمعه در کشور است.

وی بیان کرد: از افتخار شیعه است که وقتی احساس می‌کند سلامتی مردم و شهروند آن متوقف به تعطیلی حتی حرم‌های مطهر هم هست، تعطیل می‌کند. در چند صباح گذشته کل نماز جمعه‌ها تعطیل بود اما ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمی مبنی بر گشایش در نقاط سفید گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به این‌که تقریباً همه ادارات، پارک‌ها و فضای سبز با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا به روی مردم باز شده و تنها حرم‌های مطهر، نماز جماعت و نماز جمعه باقی ماند، افزود: از روز جمعه (۱۹ اردیبهشت ماه) بنا بر تصمیم ابلاغ شده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، قرار است تعداد محدودی از شهرها با اعلام ستاد مرکزی استان‌ها مبنی بر سفید بودن، نماز جمعه در آن‌ها اقامه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد به شناسایی ده شهر سفید برای اقامه نماز جمعه در سطح خوزستان اشاره کرد و گفت: این نقاط از سوی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه ابلاغ شد و روز جمعه (۱۹ اردیبهشت ماه) برای اولین بار بعد از شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تصور می‌کنم که برای اقامه نماز جمعه در کل کشور گشایشی ایجاد می‌شود، اظهارداشت: در مراکز استان‌ها، بنا بر اقامه نماز جمعه نیست تا اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمی اتخاذ کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha