شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار حوزویان با مقام معظم رهبری

حوزه/ از امیدواری رهبر معظم انقلاب به مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یعنی شخص آیت‌الله اعرافی تا صدرنشینی حافظان قرآنی مقابل حضرت آقا، بخشی از حاشیه‌های جالب دیدارِ یک سال قبلِ معظم‌له با نخبگان حوزوی سراسر کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در هفته سوم اردیبهشت قرار داریم، هفته‌ای که سال گذشته، یک رویداد مهم در این زمان برای حوزویان سراسر کشور رقم خورد.

هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ مصادف بود با دیدار طلاب، روحانیون، اساتید و علمای حوزه‌های علمیه سراسر کشور با مقام معظم رهبری؛ دیداری که در آن، ۴۰ نفر از طلاب و روحانیون نخبه خوزستانی نیز حضور داشتند.

در این راستا برآن شدیم با یکی از افرادی که در آن دیدار، به‌عنوان سرپرست گروه اعزامی از حوزه علمیه استان خوزستان، حضور داشت، گفت‌وگویی داشته باشیم تا خاطرات شیرین آن دیدار تاریخی یک بار دیگر بازخوانی شود.

متنی که در ادامه می‌آید حاصل مصاحبه با حجت‌الاسلام حسن آل عامر، مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خوزستان و همچنین سرپرست گروه اعزامی از استان خوزستان درباره دیدار سال گذشته حوزویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام آل عامر، ابتدا با بیان اینکه دیدار حوزویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، در نوع خودش بی‌بدیل بود، اظهار داشت: در این دیدار، طلاب و روحانیونی شرکت کردند که عمدتاً زیر ۴۰ سال، غیرشاغل، محصل در مدارس علمیه و مراکز آموزش عالی و از مجموع طلاب نخبه سراسر کشور بودند؛ دیداری که خاطره‌انگیز شد و متأسفانه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، این توفیق از همگان سلب گردید.

وی در رابطه با حال و هوا و فضای غالب در آن دیدار صمیمی، گفت: از خاطره‌انگیزترین لحظات آن دیدار، امیدواری رهبر معظم انقلاب به مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یعنی شخص آیت‌الله اعرافی بود؛ چرا که معظم له در آن دیدار تصریح کردند که «بنده کاملاً امیدوار هستم که این(برنامه و چشم‌انداز کلان حوزه‌های علمیه) تحقّق پیدا کند؛ چون خود ایشان(آیت‌الله اعرافی) بحمدالله ظرفیت بسیار مغتنمی هستند و من امیدواری زیادی دارم که ان‌شاءالله این کارها انجام بگیرد».

حجت‌الاسلام آل عامر اضافه کرد: آن جمله حضرت آقا برای ما نیز جای خرسندی داشت که معظم‌له حرکت‌های اخیر مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص «برنامه‌محور بودن»، «تهیه چشم‌انداز و برنامه‌های ۵ ساله» و «عمل کردن به برنامه‌ها» را پسندیده و امیدوارند که این اقدامات اجرایی شود؛ کما اینکه هم‌اکنون نیز در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به دیگر حواشی این دیدار، گفت: حاشیه دیگری که در این دیدار جالب به نظر می‌رسید، توجه خاص مجموعه دفتر مقام معظم رهبری به نخبگان قرآنی بود که این را با اقدامی جالب برجسته کرده بودند.

حجت‌الاسلام آل عامر، افزود: در آن جلسه حافظان چند جزء یا کل قرآن کریم را با دادن کارت‌های ویژه در جلوترین ردیف از صفوف جمعیت قرار داده بودند که این مهم جای بسی خرسندی داشت؛ بدین دلیل که طلاب و حوزویان را تشویق به‌سوی حفظ قرآن می‌کرد.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از روحانیون و اساتید سراسر کشور در سال ۱۳۸۶، گفت: حضرت آقا در آن جلسه تأکید کرده بودند که «حوزه باید چشم‌انداز و برنامه داشته باشد». می‌فرمودند؛ «افراد متخصص را بیاورید و برنامه‌ریزی کنند برای حوزه و از ظرفیت نخبگان استفاده کنید. حوزه باید نسبت به تحول پذیرا باشد. اگر مجموعه‌ای از تحول گریزان باشد، آن مجموعه یا خواهد مرد یا منزوی خواهد شد».

وی در پایان اظهار کرد: بحمدالله چندین سال است که بدنه جوان حوزه، به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و خوشبختانه شخص آیت‌الله اعرافی یک مدیر برنامه‌محور و امیدوار کننده نسبت به آینده است که دعا می‌کنیم، وی همچنان در کسوت مدیریت بر حوزه‌های علمیه باقی بمانند و حوزویان کشور از خدماتشان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • psk IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    با سلام/ضمن تشکر از بانیان و عوامل پیگیری کننده جلسه ، خوب است مدیر محترم حوزه علمیه گزارشی از پیگیری مفاد مطروحه در جلسه بیان نمایند و پیشرفت ها را به اطلاع همگان برسانند.در صورت امکان جلسه بصورت ویدئو کنفرانس امسال هم برگزار گردد./طلاب جوان و محصل فرصت بیان دیدگاه پیدا نمایند و شهرستان ها هم سهمیه ای داده شود.
  • سرباز آقا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    یکی از بهترین لحظات عمرم بود ای کاش کمی به حال و هوای مراسم هم اشاره میشد اما همین که به یاد اون روز انداختینمون، ممنون
  • عرفان US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    ای کاش اجازه میدادن طلاب بیشتر حضور داشته باشن