جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میلاد امام حسن

حوزه/ مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان بر ضرورت تأسی به سیره امام حسن مجتبی(ع) و حفظ کرامت نیازمندان در اجرای رزمایش کمک مومنانه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع) گفت: در تاریخ است که پیامبر دستان حسنین(ع) را گرفته بودند و خطاب به اصحاب و انصار گفتند «کسی که این دو آقازاده را دوست بدارد در بهشت در کنار من خواهد بود». اگر پیامبر اسلام(ص) در مورد دوستی اهل بیت(ع) این چنین سفارش کردند، نشان از اهمیت دوستی نسبت به معصومین است.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: چه شد جامعه آن روز عملا به سفارش حضرت عمل نمی کنند؟ مهمترین پاسخ آن دل بستگی به دنیا و مقام دنیا و پیروی از هوا و هوس است.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هوای نفس می تواند کاری کند که انسان در برابر حجت و ولیّ خدا بایستاد و شمشیر بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی اظهار کرد: عامل دیگر، بحث حسادت نسبت به اهل بیت(ع) است. بسیاری از افراد به جایگاه حضرت علی(ع) حسادت می ورزیدند و در ادامه همین حسادت به دوره امام حسن(ع) رسید و این مسئله خطرناکی است. اگر انسان خود را تزکیه نکند، می تواند حتی به آتش زدن منزل و شهادت امام هم پیش رود و این هشدار برای همه مردم و مسلمانان است.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: امام حسن(ع) دارای کرامت و فضائل زیادی بودند که از جمله آن بحث کرامت است. دو بار اموال شان را در راه خدا هزینه کردند و این سخاوت و کرامت همه اهل بیت(ع) است. این بزرگواران بخشش می کنند و منتی هم سر کسی نمی گذارند. مزدی از کسی نمی خواهند.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: امروز جامعه اسلامی به فرمان رهبر انقلاب در رزمایش مومنانه شرکت کرده و به کمک نیازمندان شتافته اند، اما نکته مهم در این مسئله حفظ کرامت فقرا است.

وی تصریح کرد:امام مجتبی(ع) با حفظ کرامت به دیگران کمک می کردند و این مسئله بسیار مهم است و باید براساس سیره اهل بیت(ع) حرکت کنیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha