جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخبار کوتاه

حوزه/ توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در مرحله دوم رزمایش مومنانه، ضد عفونی شهرهای استان بوشهر با ۳۰۰ گروه جهادی، کسب مقام اوّل در جذب زکات توسط استان بوشهر و برگزاری ضیافت افطاری دفتر مقام معظم رهبری در کنگان از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با عنایت دفتر رهبر معظم انقلاب ضیافت افطاری با عنوان «سفره‌های آسمانی ولایت» در کنگان برگزار شد و در این آیین و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، ده ها پرس غذای گرم طبخ و با هماهنگی نهادهای امدادی درب منازل مومنین تحویل داده شد.

امام جمعه کنگان در حاشیه برپایی این سفره آسمانی با قدردانی از الطاف کریمانه رهبر فرزانه انقلاب اظهارداشت: سفره آسمانی و کریمانه ولایت، عنایت رهبر معظم انقلاب ، بحمدالله چند سالی است که در ماه مبارک رمضان در این مناطق برپا می‌شود که این امر موجبات خیر و برکت در جامعه می‌شود. 

حجت الاسلام محمود محمودی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های امدادی در برگزاری سفره آسمانی ولایت، افزود: در سال‌های قبل این آیین در قالب سفره ضیافت افطاری در مصلی برگزار می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا، با هماهنگی‌های انجام شده، غذای گرم طبخ و قبل از اذان مغرب به تعدادی از خانوارهای گروه‌های هدف رسانده شد.

امام جمعه کنگان اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون در قالب مرحله اول رزمایش مواسات ، افزون بر ۳ هزار بسته معیشتی و سبد غذایی به ارزش تقریبی قریب یک میلیارد توسط بسیج سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج ، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری و نهادهای امدادی و حمایتی و برخی شهرداری‌ها با همکاری تعدادی از شرکت‌ها و خیرین بین گروه‌های هدف توزیع شد.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در مرحله دوم رزمایش مومنانه

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به همراه سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از محل جمع آوری بسته های معیشتی مرحله دوم رزمایش کمک های مؤمنانه شهر بوشهر واقع در مسجد قرآن این شهر بازدید کردند.

در این مرحله که همزمان بامیلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود بیش از هزار بسته معیشتی تهیه شده که بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ضد عفونی شهرهای استان بوشهر با ۳۰۰ گروه جهادی

سرهنگ دوالفقار عباسی فر در گفتگو با خبرنگاران به برخی فعالیت‌های جهادگران در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: روزانه ۳۰۰ گروه جهادی در سراسر استان به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی می‌پردازند که در این راستا تعداد ۷۳ هزار  و ۴۵۴ مکان ضدعفونی شده است؛ علاوه بر این تعداد ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش توسط جهادگران راه اندازی شده است و روزانه تعداد ۵۰ هزار ماسک و ۵۰ هزار دستکش در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر کمک در طرح غربالگری بهداشت و درمان، فعالیت در ایست و بازرسی مبادی شهرها و منترل ورود و خروج روستاها و تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا را از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تعداد ۶۵ هزار بسته کمک معیشتی تهیه شده است که در مرحله اول آن ۱۶ هزار بسته توزیع شد و قرار است همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) تعداد ۴۰ هزار بسته دیگر بین نیازمندان توزیع شود که از این تعداد ۱۸ بسته مربوط به سپاه است.

کسب مقام اوّل در جذب زکات توسط استان بوشهر

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در نشست مسئولان و خیران بخش بردخون، گفت: استان بوشهر در زمینه جذب زکات مقام اول کشور کسب کرد.

 سیدباقر موسوی‌نژاد اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسبی دارد که می‌توان از آن برای رفع فقر بهره برد و زکات یکی از ظرفیت‌های مهم و حق فقرا و حق‌الناس است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با بیان اینکه امداد سازمانی حمایتی و عضو ستاد زکات کشور است، افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شد و امسال نهضت زکات در استان آغاز شده که به دنبال کیفی‌سازی آن هستیم.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha