سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانش افزایی سردبیران نشریات مدارس علمیه خواهران بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تعداد طلاب حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر را ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۳۰۰ طلبه در حال تحصیل و ۷۰۰ نفر نیز طلاب دانش آموخته هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی امروز در نشست خبری، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) به فلسفه شکل گیری حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد علمی فلسفه تحصیل در حوزه علمیه است و این همان چیزی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه باعث رشد و تعالی جامعه می شود، بیان داشت: هدف حوزه علمیه خواهران تربیت نسل بصیر و عالم، متخلق به اخلاق اسلامی، پاسدار حریم خانواده و مروج سبگ زندگی اسلامی است و چشم انداز آن مرجعیت در امور زنان چه در کشور و چه در سطح بین الملل می باشد.

وی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در راستای همین هدف قدم برمی دارد و نیز در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و جامعه سازی و تمدن سازی بخش عظیمی از وظایف بر عهده همین حوزه علمیه است.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از توان حوزه علمیه صرف مشاوره می شود، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از کارهایی است که توسط حوزه علمیه خواهران انجام می شود، همچنین کارهای خوب و اثرگذار دیگری نیز انجام می شود که در این راستا تعداد ۱۲۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران استان به سطح استادی رسیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از آغاز زمان پذیرش در حوزه علمیه خواهران خبر داد و گفت: پذیرش در دو مقطع عمومی و تکمیلی انجام می شود که در مقطع عمومی در دو سطح سیکل و دیپلم این کار انجام می شود و افرادی مشمول ثبت نام در سطح سیکل می شوند که توانسته باشند پایه هشتم یا نهم متوسطه را به اتمام رسانده باشند و حداکثر سن آنها ۱۷ سال تمام(متولدین ۱۳۸۲) و حداقل معدل ۱۵ را داشته باشند.

وی افزود: همچنین برای مقطع تحصیلی دیپلم نیز حداکثر سن ۴۰ سال است و متولدین ۱۳۵۹ به بعد می توانند با داشتن حداق معدل ۱۲ در حوزه علمیه خواهران ثبت نام کنند؛ در حال حاضر با توجه به شرایط کشور آزمون کتبی برگزار نخواهد شد و آزمون از طریق مصاحبه با داوطلبان انجام می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین با اشاره به نحوه ثبت نام، ابراز داشت: زمان ثبت نام از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران کشور به نشانی www.whc.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خواهران را ۳۵۳ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۱۱ واحد آموزشی خواهران در سطح استان فعال است که از این تعداد ۱۰ واحد در سطح ۲ و یک واحد نیز در سطح ۳ مشغول به فعالیت است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک سطح چهار را هم در استان بوشهر داشته باشیم.

حجت الاسلام اسماعیلی تعداد طلاب حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر را ۲ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۳۰۰ طلبه در حال تحصیل و ۷۰۰ نفر نیز طلاب دانش آموخته هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha