شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 899760
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
در شرایط بحران کرونا، مساجد لندن اذان پخش می کنند

حوزه/ در حالی که بحران کرونا سبب تعطیلی مساجد لندن شده است، ابتکار پخش عمومی اذان، توسط شورای مساجد والتام فورست سازماندهی شده که حداقل ۷۰ هزار مسلمان در آن عضویت دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، با تعطیلی مساجد لندن به دلیل شیوع ویروس کرونا، اذان در این مساجد از طریق بلندگوها به صورت عمومی پخش می شود. این ابتکار به هدف تقویت روحی مسلمانانی که اجازه حضور در مساجد را به دلیل بحران کرونا ندارند آغاز شده است و چندین کشور اروپایی و کانادا نیز آن را به اجرا گذاشته اند.

گفته می شود این ابتکار توسط شورای مساجد والتام فورست سازماندهی شده که حداقل ۷۰ هزار مسلمان در آن عضویت دارند.

سعید لوچ ، دبیر این شورا گفت: ما از مسجد المناره در غرب لندن الهام گرفتیم. آنها به طور آزمایشی از مسجد در رویال بورسی کنتینگتون و چلسی در غروب آفتاب و هنگام افطار اذان پخش کرده بودند.

مجوز اذان گویی در مساجد در روزهای ماه مبارک رمضان توسط شورای فورست والتام در لندن به تصویب رسید و اذان مغرب و اذان ظهر از طریق پشت بام یا مناره های مساجد این منطقه پخش خواهند شد. پخش نخستین اذان روز دوشنبه در غروب آفتاب انجام گرفت.

تاکنون ۹ مسجد در سرتاسر این منطقه لندن در این ابتکار شرکت کرده اند و اعلام داشتند که قصد دارند روحیه معنوی مسلمانانی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به حضور در مساجد نیستند را تقویت کنند. امسال ماه مبارک رمضان نه تنها در انگلستان، بکله در سراسر جهان برای مسلمانان چالش برانگیز شده است، زیرا آن ها باید تمام طول ماه مقدس را در منزل بگذرانند و قادر به حضور در مساجد برای اعمال عبادی، افطاری و سایر فعالیت ها نیستند. این درحالی است که هر ساله مسلمانان این کشورها برنامه های متنوع و باشکوهی را برای ایام رمضان در مساجد به جرا می گذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha