شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 901166
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
اطلاعیه برای شرکت مسلمانان لندن در افطاری مجازی

حوزه/ رهبران اسلامی انگلستان از اعضای جامعه اسلامی دعوت کردند تا در مراسم افطار مجازی که قرار است از طریق نرم افزار زوم برای تقویت همدلی میان مسلمانان برگزار شود شرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lfpress، افطاری مجازی به صورت یک گردهمایی آنلاین قرار است بعد از ظهر یکشنبه (امروز) در نرم افزار زوم، سرویس ویدئو کنفرانس آنلاین برگزار شود. رهبران جامعه اسلامی از مسلمانان دعوت کرده اند که در این افطاری مجازی شرکت کنند و روزه هایشان را باز کنند.

در این رویداد که با حضور شهردار لندن و هردو سیاستمداران فدرال و استانی برگزار می شود ، سخنرانان مهمان از گروه های یهودی ، مسیحی و مسلمان حضور خواهند داشت.

علی چهاربر ، هماهنگ کننده مساجد و مسلمانان لندن ، یکی از برگزار کنندگان این رویداد ، گفت: اکنون زمان آن رسیده که جامعه اسلامی را احیا کنیم و فرصت مناسبی برای این کار است.

به گفته چهاربر انتظار می رود که ده ها تا صدها شرکت کننده در این رویداد مجازی امروز شرکت داشته باشند.

گفتنی است اوایل این هفته، امین الاعلی امام جماعت مسجد لندن با اذان گویی از بلندگوی مسجد، لحظه ای تاریخی را رقم زد و برای نخستین بار بود که موذن از طریق این مسجد اذان می گفت.

لازم به ذکر است دفتر آئین نامه این شهر به مساجد اجازه  داده که تا ۲۳ می ماه که به دلیل شیوع ویروس کرونا مساجد تعطیل هستند، برای تقویت روحیه اجتماعی از بلندگوهای مساجد اذان گفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha