شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: تمرکز دستگاه های فرهنگی در مبارزه با شیوع کرونا، نباید موجب کوتاهی از وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال حفظ حرمت شعائر دینی شود.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تاکید بر استفاده بهینه از برکات معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تغافل مسئولین امر در وظایف ذاتی و قانونی خود، در زمینه حفظ حرمت ماه مبارک قابل توجیه نیست.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: وضعیت حاکم بر شهر کرمانشاه در ماه  مبارک با در نظر گرفتن مجوز بازگشایی غیرضرور برای اغذیه فروشی ها و روزه خواری برخی افراد، و عدم نظارت، عملکرد برخی نهادهای مسئول زیر سوال است.

وی تصریح کرد: گذشته از نصب معدود بنرهایی در مقابل برخی ادارات، با کمال تأسف فضای فرهنگی شهر، شباهتی حداقلی با جامعه مسلمین در ماه مبارک رمضان ندارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه فضای فرهنگی کرمانشاه سنخیتی با ماه مبارک رمضان در جامعه اسلامی ندارد، ادامه داد: شیوع کرونا، موجب شد که دستگاه های فرهنگی تمرکز خود را معطوف به آن نموده، اما نباید از وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال حفظ حرمت شعائر دینی، کوتاهی کنند.

حجت الاسلام ایرانی خاطر نشان کرد: ماه نزول قرآن که باید فضای جامعه اسلامی به گونه ای باشد که با تبلیغات فرهنگی، پخش مناجات و اذان در کوچه و بازار، مردم را ترغیب به بندگی و عبودیت نماید، تا باعث تقویت فرهنگ روزه داری و معنویت باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: اگر وضعیت نابسامان فرهنگی شهر در ماه خدا، بغرنج نبود، موجبات نگرانی جمعی از مومنین، خانواده های شهدا، جامعه حوزوی، دانشگاهی، بسیحیان و سایر اقشار متدین کرمانشاهی را در پی نداشت.  

 انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی حشمتیان IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    بسیارعالی بجاوبه موقع مطالب روبیان فرمودن