جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمد صالحی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک تا اوایل خردادماه سال جاری در موقوفات استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال «جهش تولید» را در قالب احیای واحدهای راکد موقوفات اعلام کرد و اظهار داشت: وقتی موقوفه‌ای تعطیل می‌شود، یعنی توان کار در موقوفه وجود ندارد؛ از این رو نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای عمرانی موقوفات هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه موقوفه معمولا املاک است، ادامه داد: بخش خصوصی با سرمایه‌ای که دارد می‌تواند زمین‌های موقوفه‌ای را آباد کند و با مشخص بودن سهم آورده اوقاف و بخش خصوصی هر کدام از سودی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه استفاده از فضاهای وقفی را از دیگر برنامه‌های امسال این اداره اعلام کرد و گفت: ۱۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک تا اوایل خردادماه جاری در موقوفات استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنل‌های خورشیدی خریداری شده تا با استفاده از انرژی ارزان و بدون قیمت خورشید با تولید برق، کسب درآمد کنیم.

حجت الاسلام صالحی احیای اراضی موقوفه‌ای را در قالب دیگر برنامه‌های امسال اداره‌کل اوقاف استان عنوان کرد و گفت: طبق قراردادی که با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده، قرار است ۱۰ هکتار از اراضی دیم استان بدون احتیاج به آب و هزینه‌های لوله‌کشی، آبیاری و با کاشت درختان مثمر آباد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha