جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سریال سرباز

حوزه/ قائم مقام مدرسه اسلامی هنر گفت: گرچه "سرباز" سریال عمیق و دارای پیام مهمی است اما به دلایلی مخاطب عام با آن همراهی نمی کند.

فرید الدین فرید عصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: هادی مقدم دوست در این سریال درباره چیزهای به ظاهر ساده ای صحبت می کند که معمولاً کارگردان ها و نویسنده ها در سریال های دیگر به سراغ آن نمی روند و از سویی در بیان قصه و داستان، حوصله عجیب و غریبی دارد که همین مسئله باعث می شود مخاطب با چنین سریال هایی کمتر ارتباط لازم را برقرار کند.

وی افزود: از سویی سریال سرباز حاوی مباحث دقیق روانشناسی به خصوص در زمینه روابط میان زن و شوهر و افراد خانواده است ولی با این حال مشکل بزرگ سریال این است که مخاطب عام با آن همراهی نمی کند، چرا که مخاطب عام عادت کرده که مسایل را دم دستی و سطحی و خیلی رک و پوست کنده دریافت کند و حال آن که "سرباز" سریال عمیق و خاصی از این منظر است.

این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون همچنین گفت: به نظر بنده اگر این سریال به جای این که بلافاصله بعد از افطار پخش شود، در ساعات دیگری مثلاً به جای سریال "زیرخاکی" پخش می شد، بهتر دیده می شد، چه آن که سریال زیرخاکی با حال و هوای طنزی که دارد مناسب اولین ساعت پس از افطار است.

وی بیان داشت: به نظر می رسد که سریال سرباز از سوی نیروهای مسلح و برای ایجاد انگیزه و رغبت در زمینه سربازی رفتن نسل جوان سفارش به ساخت شده ولی با این حال دارای پیام های عمیقی است که باید در تماشای آن دقت و ظرافت خاصی به خرج داد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ن خ IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 1
    سریال و فیلم‌نامه بسیار دقیقی داره اینکه مخاطب همراهی نمیکنه رو باید در ذائقه ایجاد شده در مخاطب با فیلمهای طنز جستجو کرد
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      3 0
      اتفافا فیلم هایی مثل بچه مهندس، برادر، پدر ، مادرانه و کلی فیلم های غیرطنز مخاطبان زیادی داشتن و دارند. حرف خوب را در قالب خوب مطرح کنند نه کسل کننده
  • علیرضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    سرباز یه سبک قشنگ و تازه و خاصّه که برای همه جذاب نیست. برای من که بود. منتها زمان افطار، فیلمی باید پخش بشه که همه ی سلیقه ها دوست داشته باشن که سرباز اینطوری نیست.