پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ ‌مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: فضای مجازی در کنار تهدیدها، فرصت های بسیار زیادی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت و والدین با مدیریت و استفاده بهینه از این فضا می توانند فرزندان خوب و صالحی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا با حضور در برنامه «فرصت بندگی» که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود،  گفت: برخی کتب  ضاله و گمراه کننده منتشر شده که در جهت تضییع عقاید و باورهای دینی مردم قدم برداشته که باید در این زمینه آگاه باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: همان طور که خوردن و آشامیدن غذای حرام، حرام است، خواندن و مطالعه کتاب های ضاله نیز برای عموم افراد مناسب نیست و باعث می شود شبهاتی در رابطه با آموزه های قرآنی  و دینی برای فرد ایجاد شود ولی نتواند به  آنها پاسخ مستدل دهد.

وی ادامه داد: در این روزها که کشورهای دنیا گرفتار ویروس کرونا هستند جایز نیست که افراد بدون لباس های مخصوص، به عیادت بیماران کرونایی بروند و باید در صورت لزوم سرکشی به بیماران مبتلا به کرونا فرد باید پوشیدن لباس های مخصوص و زدن ماسک این کار را انجام دهند تا این بیماری در جسمشان تأثیر نگذارد، خواندن کتاب های ضاله برای عموم افراد به همین شکل است در صورتی فرد جایز است به مطالعه کتب ضاله پبردازد که خود را به سلاح علم و تخصص در زمینه دفع شبهات مسلح کند. البته مطالعه کتب ضاله بر دانشمندان و محققین علوم اسلامی لازم است تا با بدست آوردن منطق مخالفان شبهات را دفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به موضوع فضای مجازی که بدون کوچکترین محدودیتی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته، بیان کرد: فضای مجازی در کنار تهدیدها، فرصت های بسیار زیادی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت و والدین با مدیریت و استفاده بهینه از این فضا می توانند فرزندان خوب و صالحی تربیت کنند و به همین دلیل  است که بالابردن آگاهی والدین در حوزه فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha