جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: عدالت طلبی و مهرورزی امیرالمؤمنین(ع) بهترین الگو برای مردم و مسئولان است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری حوزه،‌ با بیان این که پیوند ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مهمانی خدا با ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) این نکته را بیش از پیش در اذهان تداعی می کند که امام علی(ع) مظهر عدالت خدا بر روی زمین هستند، اظهار داشت: امروز هم مردم و هم به خصوص مسئولان ما باید در رفتارهای فردی و اجتماعی و کاری خود، عدالت طلبی و مهرورزی مولای متقیان(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: ما امروز چه در عرصه های فردی و چه اجتماعی و از جمله مباحث خانوادگی نیاز داریم که به گفتار نورانی و سیره امیرالمؤمنین(ع) تأسی بجوییم و از این رهگذر، زمینه سعادتمندی خود در دنیا و آخرت را فراهم آوریم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: شخصی از امام علی(ع) سؤال کرد که عدل بهتر است یا جود که حضرت فرمود : عدل بهتر است چون عدل به معنای قرار دادن هر چیز در جای خود است و از این حیث خود امیرالمؤمنین(ع) بارزترین مصداق تحقق عدالت است و ما باید حق طلبی و عدالت طلبی را از ایشان بیاموزیم و به آن پایبند باشیم.

وی با اشاره به این که در عرصه ها و ابعاد مختلف، امام علی(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) بهترین و کامل ترین الگوی بشریت است، خاطرنشان کرد: حضرت در عین حال، مظهر جود و بخشش و مهرورزی بودند، چنان که اشک یتیم دل ایشان را به درد می آورد و زانویشان را سست می کرد و این همان امیرالمؤمنینی است که در میان نبرد با دشمن، هماوردی نداشت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha