جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / احیا سومین شب از لیالی قدر در همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در اسلام زندگی اشرافی نهی شده است نه تأمین زندگی، خواستار اصلاح زیربنای اقتصادی موجود شد و گفت: مسئولانی که در گرانی‌ها تأثیرگذار هستند، بدانند که بخشی از قساوت جامعه به دلیل نحوه مدیریت‌ آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در آخرین شب از شب‌های احیا، با تشریح ویژگی‌های اصلاح شدن کار مؤمن، اظهار داشت: اولین ویژگی که مؤمن می‌تواند با آن اموراتش اصلاح شود، فقه در دین است.

وی افزود: خوارجی که امام علی(ع) را به شهادت رساندند، با وجود آنکه خود را اهل تقوا و عادل می‌دانستند، اما امام جامعه را به شهادت رساندند، چرا که بصیرت و فهم درستی از دین نداشتند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قرآن بهترین وسیله برای درک دقیق از دین است، گفت: امشب باید این سؤال را از خود پرسید که به چه اندازه توانسته‌ایم از قرآن بهره‌مند شویم و قرآن چه جایگاهی در زندگی ما داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن قرآن با خود، تنها برای محافظت، نگاهی ابزاری به قرآن است، در حالی که قرآن کتابی است که باید به وسیله آن فکر و اندیشه خود را منطبق کنیم و بر سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دومین ویژگی مؤمن برای اصلاح امور، وجود برنامه‌ریزی اقتصادی است، ابراز کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که اگر گرانی در جامعه حاکم شود، مردم قسی القلب خواهند شد؛ که این روایت به خوبی بیان می‌کند مسئولانی که در گرانی‌ها تاثیرگذار هستند، باید بدانند که بخشی از قساوت جامعه به دلیل نحوه مدیریت‌ آنها است.

وی یادآور شد: گران شدن قیمت‌ها در رفتار مردم و جامعه مؤثر است و به همین دلیل حضرت آقا چندین سال است مسائل مربوط به اقتصاد را مطرح می‌کنند که جامعه ایمانی بدون اصلاح اقتصاد، ایمانش کامل نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در اسلام زندگی اشرافی نهی شده است نه تأمین زندگی، خواستار اصلاح زیربنای اقتصادی موجود شد و گفت: در تحقق شعار سال خیلی‌ها از بنده و امثال بنده انتظار دارند که کاری انجام دهیم، اما لازم به یادآوری است که این کار دارای متولی است و متولیان آن در کشور باید فعالیت مؤثری انجام دهند.

وی صبر کردن بر سختی‌ها را سومین ویژگی مؤمنان برای اصلاح عنوان کرد و افزود: کسی می‌تواند به سؤال «امام تو چه کسی است»، جواب دهد که اراده‌اش با اراده امیرمؤمنان(ع) یکسان باشد و در زمان مقابله با سختی‌ها و فشارهای اقتصادی دست از اسلام و خداوند برندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha