چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: تصدی گری‌ نهادهای مختلف در عرصه فرهنگ، گسستی شدید را در این حوزه ایجاد می‌کند که باید با مشخص شدن ابهامات وظایف و اختیارات شورای فرهنگی عمومی، این مسائل روشن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان تدوین و اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری نهاد نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی نامیده‌اند، ائمه جمعه سراسر کشور نیز توجه به فرهنگ را جز اصلی‌ترین وظایف خود می‌دانند و در این راستا قدم بر می‌دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت فرهنگی که دارای اولویت است، بیان کرد: با وجود آنکه اسناد فرهنگی در کشور به خوبی تدوین می‌شود، اما زمانی که این اسناد به مرحله اجرا می‌رسند با مشکلاتی برخورد می‌کنند که زمینه ساز کاهش اثرات آن اسناد خواهد بود.

امام جمعه همدان افزود: اگر بودجه‌های فرهنگی براساس اولویت‌های اصلی هزینه‌ها شود، از عملکرد سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ که مشکلی آسیب‌زا است، جلوگیری خواهد کرد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: متاسفانه با وجود آن که سند مهندسی فرهنگی کشور توسط دو دولت ابلاغ شده، به دست استان‌ها نرسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه محور اصلی حرکت در جامعه، فرهنگ است، ابراز داشت: تصدی گری‌ نهادهای مختلف در عرصه فرهنگ، گسستی شدید را در این حوزه ایجاد می‌کند که باید با مشخص شدن ابهامات وظایف و اختیارات شورای فرهنگی عمومی، این مسائل روشن شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید از پشتوانه قانونی لازم برخوردار باشد، یادآور شد: قوانین مصوب در این شورا نباید قابل تفسیر باشد و باید به نحوی باشد که وضعیت و جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی به صورت واضح تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، حل شدن مشکلات در حوزه فرهنگ را دارای ارتباط مستقیم با وجود دغدغه در بین مدیران دانست و گفت: برای تصمیم‌گیری بهتر در شورا فرهنگ عمومی، نیازمند تشکیل کمیته‌هایی تخصصی برای اشرافیت بر نهادهای فرهنگی استان‌ و انجام کار پژوهشی دقیق هستیم.

وی با اشاره اینکه تصمیم‌گیری‌ در عرصه فرهنگ بدون نظر کارشناسی آسیب‌زا است، عنوان کرد: در این راستا و به منظور رصد مشکلات فرهنگی در استان، شورای راهبردی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با حضور جمعی از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha