جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 901331
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
تصاویر /  توزیع غذلی نذری در بین نیازمندان توسط طلاب قرارگاه گروه‌های جهادی حوزه علمیه همدان

حوزه / حجت الاسلام ادیب گفت: در لیالی قدر با کمک طلاب و خیرین همدانی، تعداد ۱۳۰۰ پرس غذا توسط طلاب قرارگاه گروه‌های جهادی حوزه علمیه همدان در بین نیازمندان و افراد کم برخوردار توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، پذیرایی و اطعام دیگران، خوی پسندیده انسانی و از اعمال نیک آدمی است. غذا دادن به دیگران، بیانگر وجود عاطفه‌ای قوی در وجود انسان بوده و ریشه در بشر دوستی و علاقه به هم نوع دارد.

چنین افرادی که از آنان به عنوان سخاوتمندان و کریمان نام برده می‌شود، در تاریخ بشریت، مورد احترام واقع شده و نام آن‌ها جاودانه شده است.

خداوند، احسان و نیکوکاری به بندگانش را دوست دارد و برای بندگان نیکوکارش پاداش بسیاری را بر می‌شمارد، انبیاء و پیشوایان دینی، در این خوی پسندیده همواره پیشگام بوده‌اند و نمونه‌های فراوانی از اطعام آن بزرگواران در قرآن و کتاب‌های تاریخی نقل شده است.  

از دیدگاه فقه اسلامی نیز، نذر آن است که انسان ملزم شود کار خیری را برای خدا به جا آورد، یا کاری را که نکردن آن بهتر است برای خدا ترک کند.

نذر نه تنها رفتاری فردی بلکه دارای کارکردی اجتماعی است و با خود، وحدت و همبستگی می‌آورد و ادای این سنت حسنه اجتماعی باعث می‌شود تا فعالیت فردی به شکل جمعی بروز پیدا کند.

از این رو طلاب جهادی قرارگاه گروه‌های جهادی حوزه علمیه همدان، در ادامه اقدامات جهادی خود بعد از شیوع کرونا همچون ضدعفونی معابر، حضور در مناطق کم برخوردار و توزیع اقلام مورد نیاز، تولید ماسک و شیلد، این بار در شب‌هایی که به نام امیرمؤمنان علی(ع) است، اقدام به توزیع افطاری و غذای نذری در بین فقرا و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و روستاهای کم برخوردار کرده است.

حجت الاسلام امیر ادیب از اعضای این گروه جهادی با اشاره به توزیع غذا در بین نیازمندان، اظهار داشت: در لیالی قدر با کمک طلاب و خیرین همدانی توانستیم تعداد ۱۳۰۰ پرس غذا را در بین نیازمندان و افراد کم برخوردار توزیع کنیم.

وی افزود: طلاب قرارگاه گروه‌های جهادی حوزه علمیه همدان در راستای فعالیت‌های جهادی خود این بار نیز به وظیفه طلبگی خود عمل کرده‌اند و با تمام توان خود در میدان حاضر شده‌اند تا به یاری خانواده‌های کم برخوردار و خصوصا خانواده‌هایی که در دوران شیوع کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، بشتابند.

حجت الاسلام ادیب، خدمت رسانی به مردم را جزو وظایف اصلی طلاب عنوان کرد و گفت: هر زمان که مردم عزیز ما در هر زمینه‌ای نیاز به یاری و خدمت رسانی داشته باشند همچون گذشته طلاب در خط مقدم خدمت رسانی حضور خواهند داشت و قطعا تا پایان از بین رفتن این ویروس منحوس نیز در کنار مردم به خدمت رسانی خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha