جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی

حوزه/ سالک از خدا می خواهد برای بسته شدن راه شیطان به او قلب پاک و طاهر عنایت کند تا در این راه، بتواند بهترین برنامه ها را داشته باشد. شب قدر، بهترین شب برای اتصال و زندگی نو وتازه برای آخرت و مسیری که در پیش دارد، است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است.

«اللّهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین».

در این روز سالک الی الله از خدای متعال چند چیز را در خواست می کند، خدایا من را از آلودگی پاک کن چرا که گناه مانع سعادت، کمال، رسیدن رحمت، برکات، استجابت دعا و عدم توفیق مناجات و سخن گفتن با خدا است. برای رسیدن به راه حق باید از گناه دوری کرد. گناهی که باعث می شود انسان از خدا دور شود، او از خدا می خواهد این گناهان را از او دور کن.

طَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ در ماه رمضان این خواسته مؤمن است، همیشه فکر می کند، که چه عیوبی دارد تا این عیوب رفع شود، برای همین از خدا می خواهد عیب ها از او برطرف شود. یکی از ویژگیهای مؤمن این است او را از عیب هایش آگاهی دهد. اَلمُؤمِنُ مِرآةُ المُؤمِن. مؤمن وقتی به مؤمن می رسد، این دو آینه هم هستند، تلاش می کنند هم دیگر را از عیب های یکدیگر آگاه سازند. انسان به تنهایی عیب ها را نمی فهمد و نمی بیند. در جمع است که عیب را می بیند و درک می کند، در این روز سالک از خدا می خواهد تا عیب از او برطرف تا از روزنه نفوذ شیطان بسته شود.

سالک از خدا می خواهد برای بسته شدن راه شیطان به او قلب پاک و طاهر عنایت کند تا در این راه بتواند بهترین برنامه ها را داشته باشد. شب قدر، بهترین شب برای اتصال و زندگی نو و تازه برای آخرت و مسیری که در پیش دارد، است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha