پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 901155
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
شهرستان خاتم

حوزه/ امام جمعه شهرستان خاتم یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی در شب قدر را نزول قرآن و ولایت امیرمؤمنان(ع) دانست و گفت: تاکنون بسیار شنیده ایم که روزی ما را در شب قدر می دهند و توجه نداشته ایم که ولایت امیرمؤمنان(ع) هم یک رزق معنوی است و در شب قدر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمدعلی جعفری، در جمع مردم شهرستان خاتم در سومین شب از لیالی قدر، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و دعا برای رفع همه گرفتاری ها و ریشه کنی ویروس کرونا، اظهار کرد: نورانی ترین روزی خداوند در شب قدر برای بشریت نزول قرآن و ولایت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) است و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

وی تصریح کرد: رزق نورانی ولایت در شب قدر بر دل های پاک مؤمنان نازل شده است و هر کسی به اندازه ظرفیتی که در خودش ایجاد کرده این رزق را دریافت می کند و ما باید ظرفیت دریافت رزق ولایت امیرمؤمنان علی(ع) را در خود افزایش دهیم.

امام جمعه شهرستان خاتم با طرح این سؤال که «چرا شب قدر را شب ولایت امیرمؤمنان(ع) می گویند؟» ادامه داد: شیخ صدوق در معانی الاخبار  روایتی را ذکر کرده است که روزی مفضل یکی از یاران امام صادق(ع) خدمت ایشان بود که صحبت از سوره قدر به میان آمد و امام صادق(ع) فرمود چقدر فضل و برتری این سوره قدر بر دیگر سوره های قرآن آشکار و روشن است؛  مفضل پرسید مگر چه فضیلتی دارد؟ امام فرمود: در این سوره و در شب قدر ولایت علی بن ابیطالب(ع) نازل شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: تاکنون بسیار شنیده ایم که روزی ما را در شب قدر می دهند و توجه نداشته ایم که ولایت امیرمؤمنان(ع) هم یک رزق معنوی است و در شب قدر بوده است.

وی تصریح کرد: همانطور که مقدرات آسمان و زمین در شب قدر مقدر می شود ولایت امیرمؤمنان(ع) هم بر دل های مؤمنان و بر دل هایی که استعداد دریافت این رزق را دارند؛ تقسیم می شود.

امام جمعه شهرستان خاتم ابراز کرد: باید ظرفیت دریافت رزق معنوی و رزق ولایت امیرمؤمنان علی(ع) را در خود ایجاد کنیم و تمام اعمال شب قدر از غسل، احیا، توبه، استغفار و قرآن بر سر گذاشتن و... همه مقدمه دریافت رزق ولایت علی(ع) است.

وی در ادامه با بیان روایتی از پیامبر(ص) که فرمود «هر کسی خداوند بر او منت نهد معرفت اهل بیت و ولایت آنان را عطا می کند که در او همه خیرات جمع می شود»، اظهار کرد: یعنی اگر خداوند بر کسی منت نهاد و کسی قابلیت و ظرفیت داشت به او معرفت اهل بیت(ع) داده می شود و همه خیرات در این فرد جمع می شود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اگر به کسی رزق ولایت عطا شد به همان مقدار به محبت خداوند و رضوان الهی نائل می شود و اگر از رزق ولایت محروم  شد دیگر مقرب الهی هم نخواهد بود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از مصادیق بارز سبک زندگی اهل بیت(ع) در بیان و در عمل دانست و افزود: در سراسر زندگی و سخنان این شهید محبت به اهل بیت(ع) موج می زند و ما اگر بخواهیم به رشد و کمال برسیم باید به ولایت اهل بیت(ع) دست بیابیم.

امام جمعه شهرستان خاتم با تأکید بر این مطلب که همه اعمال ما به ولایت گره خورده است، خاطر نشان کرد: ما باید سبک زندگی علوی را در خود ایجاد کنیم و برای رسیدن به رزق ولایت، معرفت اهل بیت(ع) را در خود ایجاد کنیم، یعنی اهل بیت را بشناسیم. زیرا امام علی(ع) فرمودند: «هر کس به معرفت ما دست یافت به نهایت درجه معرفت و علم دست پیدا می کند».

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: وقتی در زندگی خود عمیق می شویم باید ببینیم سبک زندگی ما براساس ولایت امیرمؤمنان(ع) بوده است یا خیر؟ چون معرفت یعنی شناخت عمیقی که با قلب انسان پیوند بخورد و به یک عقیده و باور تبدیل شود.

وی توصیه کرد: اعمال، رفتار و اخلاق و اندیشه و باور خود را باید در زندگی مانند زندگی امیرمؤمنان(ع) تنظیم کنیم و اگر غیر علی(ع) در دل ما پیدا شد قطعا محبت امام علی(ع) از دل ما خارج می شود.

امام جمعه شهرستان خاتم رعایت سبک زندگی اهل بیت(ع) به خصوص علی(ع) را یکی از راه های دریافت رزق ولایت خصوصا محبت و ولایت امام زمان(عج) در شب قدر دانست.

براساس این گزارش، بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان خاتم در سه شب برگزاری مراسم احیا به عنوان خادمیار مراسم فعالیت کردند و به صورت خودجوش در کنار دیگر اقشار مردم شهرستان با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی شرکت کردند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha