پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مقاله نویسی

حوزه/ جمعی از طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(س) شهر یزد در ایام تعطیلات کرونایی در دو کلاس آموزش مجازی مقاله‌نویسی و ویراستاری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در یزد، تعطیلات کرونایی تجربیات و فرصت های جدیدی را در فضای مجازی و در آموزش های مجازی پیش روی بانوان طلبه یزدی قرار داد که برگزاری کارگاه های مجازی ویراستاری و مقاله نویسی، در مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(س) از جمله آن به شمار می رود.

کارگاه مجازی مقاله نویسی با حضور فاطمه جعفری از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد و هدف از برگزاری این کارگاه، تقویت بنیه نویسندگی طلاب در مقالات و همچنین بالابردن روحیه نقادانه نسبت به مقالات به صورت علمی و درست بود.

خانم زارع، معاون فرهنگی مدرسه ریحانة الرسول(س) در این باره به خبرنگار «حوزه» گفت: برگزاری کارگاه از مقدماتی تا پیشرفته موجب نهادینه شدن روش تحقیق در طلاب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اول و با سه جلسه دو ساعته، طلاب با نحوه مسئله‌یابی و عنوان بندی مطالب یک مقاله و همچنین نقد مقالاتی که استاد ارائه کرده است آشنا می شوند و  طلاب حضور فعالانه دارند.

کارگاه ویراستاری مجازی

این گزارش می افزاید: کارگاه مجازی آموزش ویراستاری هم به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) با حضور طلاب علاقه مند در فضای مجازی برگزار شد که در این کارگاه، ویرایش ظاهری مقالات آموزش داده می شود.

از سرفصل های آموزشی این کارگاه که به صورت تصویری و گام به گام آموزش داده خواهد شد؛ روش صفحه زدن، پاورقی، منابع و ... بیان می شود و طلاب، فضای ورد و نیز ویرایش مقالات را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha