جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به موارد سلب برکت در یک جامعه اسلامی، گفت: ترک امر به‌ معروف و نهی از منکر از مواردی است که سبب سلب برکت می شود و این مهم امروزه در جامعه به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در مراسم بیست و سوم شب قدر که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد با بیان اینکه شب قدر یکی از شب های باارزش برای مسلمانان است، گفت: مسلمانان برای رسیدن شب های قدر، یک سال انتظار می کشند تا به برکت این شب دست یابند چون از هزار ماه بالاتر و برتر است.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: فرد مسلمان در شب های قدر می تواند هزاران برکت را برای یک سال خود به دست بیاورد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) برکت الهی هستند، اظهار داشت: امشب هم شب قرآن، هم لیله مبارکه و هم شب امام زمان(عج) است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اضافه کرد: در سیره و منش اهل بیت(ع) می بینیم که از خدای متعال برکت را طلب می کنند چون آثار فراوانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی به دنبال برکت هستیم ولی موانع برکت را هم در زندگی خود ایجاد می کنیم، افزود: ما باید به موانع برکت هم بپردازیم و بدانیم که چه چیزهایی مانع برکت در زندگی می شود.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد به چند نمونه از موانع برکت اشاره کرد و گفت: فحاشی یکی از موانع برکت است که دهان شخص به ناسزاگویی و فحش عادت کرده باشد، خدای متعال برکت را از زندگی شخص می‌برد.

وی یکی دیگر از موانع برکت را خیانت و غش در معامله عنوان کرد و بیان داشت: اینکه یک بازاری در معامله خیانت کند، بدون شک برکت از زندگیش دور می شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: یکی از مواردی که غش در معامله محسوب می شود این است که یک بازاری بیان می کند جنس خریداری شده جنس اصلی بوده و خدمات پس از فروش دارد و این در حالی است که اینگونه نیست و طبیعتا این کار خیانت در معامله است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه ترک امر به‌ معروف و نهی از منکر از دیگر مواردی است که سبب سلب برکت می شود، گفت: در روایات آمده است، جامعه ای که نسبت به منکر و نسبت به مهجوریت معروف بی تفاوت باشد، برکت از این جامعه گرفته خواهد شد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه این دو فریضه مهم امروزه اندک جایگاهی در زندگی اجتماعی ما ندارد، اضافه کرد: نیاز است یک مسلمان نسبت به امر به‌ معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشد چون این دو فریضه متاسفانه امروز در جامعه فراموش شده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha