چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 901105
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
عابدینی

امام جمعه قزوین  در دیدار دست اندر کاران برنامه تلوزیونی «تا آسمان»، گفت: شب قدر را قدر بدانیم و از آن استفاده کنیم و هر سال عمر مفید هشتاد و چند ساله را بر کیفیت زندگیمان بیفزاییم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار دست اندر کاران برنامه تلوزیونی «تا آسمان» که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، گفت: شب قدر مهمترین موضوع مربوط به انسان، کمال انسانی و تحولات معنوی برای انسان به حساب می آید.  

وی افزود: شب قدر در یک ضیافت بین انسان و خدا به انسان این فرصت داده می شود که سال گذشته خود را روشن بینانه مورد بررسی قرار دهد و برای سال آینده خود برنامه ریزی کند و این برنامه ها در محضر خدا و با عنایت الهی و با حمایت حضرت حق صورت می گیرد در واقع خدا بندگانش را دعوت کرده که در سرنوشت شان مشارکت، همراهی و تصمیم گیری کنند.    

امام جمعه قزوین درباره اهمیت شب قدر، بیان کرد: شب قدر پایان سال گذشته و آغاز سال جدید است و همین نشانه اهمیت شب قدر است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه روز قدر هم همانند شب قدر  است، اذعان داشت: اینکه برخی فکر می کنند افق ها متفاوت هستند، اگر ایران شب قدر است پس چرا  کشور دیگری بعد از ساعت ها شب قدرش آغاز می شود باید عرض کنیم که این سیاهی شب ۲۴ ساعت است و روز و شب باهم شب قدر را تشکیل می دهند.  

امام جمعه قزوین تأکید کرد: قدر را  قدر بدانیم، زندگی هم می تواند با برکت باشد و هم می تواند بدون برکت باشد، هر کس مایل است که زندگیش با برکت باشد باید قدر شب قدر را بداند.  

وی ادامه داد: با شب قدر است که زندگی برکت پیدامی کند، چرا که «لیلة القدر خیر من الف شهر»، یک شب  نه برابر با هزار ماه بلکه بالاتر از هزار ماه یعنی بالاتر از هشتاد و چند سال است بنابراین از شب قدر استفاده کنیم و هر سال عمر مفید هشتاد و چند ساله را بر کیفیت زندگیمان بیفزاییم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha