جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 901012
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: شب قدر با این جایگاه، سرنوشتش با سرنوشت ولایت و امامت گره خورده است یعنی شب قدر با این عظمت و شکوه روحش ولایت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابیان این‌که شب‌های قدر فرصت‌هایی هستند که تکرار نمی‌شوند، اظهار داشت: شب‌های قدر در حقیقت یک فرصت با اهمیت سالانه‌ای است که خداوند کریم و رئوف به اقتضای لطف و کرم خودش در اختیار بندگانش قرار داده است تا با استفاده از این فرصت بتوانند در راستای سعادت، سلامت و سربلندی همه‌جانبه خودشان تلاش کنند و گام‌هایی بردارند.

وی ادامه داد: در فضیلت شب قدر در نص قرآن کریم آمده است شب قدر بهتر و برتر از هزار ماه است محاسباتی که با دقت صورت گرفته نشان می هد که هزار ماه معادل ۸۳ سال و ۴ ماه است یعنی اگر کسی به‌درستی و با مدیریت زمان از فرصت شب قدر بهره بگیرد می‌تواند از این میزان ثواب برخوردار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی افزود: شب قدر ظرفیت بزرگی است که از انواع و اقسام برکت‌ها بر سر آن نهادینه‌شده است و ازجمله این‌که شب قدر با این جایگاه، سرنوشتش با سرنوشت ولایت و امامت گرده خورده است یعنی شب قدر با این عظمت و شکوه روحش ولایت است.

وی ادامه داد: در حقیقت اگر قرار باشد در شب قدر به هر مقامی دست پیدا کنیم باید با توسل به عنایت ائمه و اهل‌بیت (ع) باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اگر قرار است به توحید ناب برسیم این راه را امامان به ما نشان داده‌اند و در واقع کلید رستگاری انسان‌ها حرکت در مسیری است که ائمه و اهل‌بیت (ع) به‌عنوان الگو و راهنما آن را نشان داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha