پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: اگر قرآن کریم در پستوی خانه ها قرار گرفت، اجتماعی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حمید فرجی، شب گذشته در سومین شب از مراسم لیالی قدر که در امامزاده علی بن حمزه(ع) یزد که با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم مقدرات امسال در شب قدر موجب شود تا توجهات به قرآن کریم بیش از پیش صورت گیرد، اظهار داشت: قرآن کریم ریسمانی است که باید به آن چنگ زد.

وی به نحوه نزول قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: منویات ذهنی از طریق کلام به ذهن منتقل می شود، البته با این تفاوت که منویات ذهنی در ذهن ثابت و تجلی آن بر ذهن می رسد، اما اساس همان است، قرآن کریم نیز این گونه است هنگامی که نازل شد اساس آن در ملکوت ثابت است.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه قرآن کریم ریسمان انداخته نیست، بلکه ریسمان آویخته است، عنوان کرد: ریسمان آویخته به این معنا است  هنگامی که قرآن کریم را دست می گیریم متوجه می شویم که مستقیما به خداوند متصل شده ایم.

وی با بیان اینکه باید به قرآن کریم چنگ بزنیم، چرا که سررشته آن دست خداوند است، بیان داشت: قرآن کریم کتاب هدایت بشریت است؛ نخستین مشخصه هدایت نیز دانستن کمال است.

حجت الاسلام فرجی خاطرنشان کرد: آمارهای علمی نشان می دهند که اکثر مردم برای زندگی کردن دارای هدف مشخصی نیستند، چرا که نمی دانند کمالشان چیست؛ از جمله راهکارهای رسیدگی به کمال نیز یکی در بعد فردی و دیگری در بعد اجتماعی است.

وی ابراز کرد: اگر قرآن کریم هدایت گری می کند، در بعد فردی نیز می فرماید مواردی که درون شما کار گذاشته شده برای شرک ورزیدن نبوده، بلکه برای هدایت است، بنابراین اگر قرآن کریم در پستوی خانه ها قرار گرفت، اجتماعی نمی شود، چرا که قرآن یک نوع دستور می دهد و اجتماع نیز دستوری دیگر که معمولا هم اجتماع پیروز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha