پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید قاسم رزاقی

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از شاخصه های مهم حکومت علوی، تلاش در جهت خدمت بی منت به مردم بر پایه عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) ابراز داشت: نه تنها در زمینه مسائل اخلاقی و معنوی و امور فردی بلکه به ویژه در ابعاد اجتماعی و از جمله سیاست ورزی و حکومتداری، گفتار و سیره نورانی امیرالمؤمنین(ع) مشحون از بهترین و کاربردی ترین درس ها برای سعادت جامعه بشری است.

وی افزود: ما امروز به خصوص در شرایطی که قرار داریم برای تقویت همدلی و کمک مؤمنانه و نیز تلاش برای حل مشکلات معیشتی مردم و اقشار نیازمند می بایست بیش از هر زمان دیگری به سبک زندگی و سیره مولای متقیان تأسی کنیم و از این رهگذر به دنبال خدمت صادقانه به ملت به ویژه محرومان باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با بیان این که یکی از شاخصه های بسیار مهم در حکومت علوی، تلاش مخلصانه و بی منت در مسیر خدمت به مردم بر اساس تراز عدالت است، گفت: یکی دیگر از این شاخصه ها، پاسخگویی به مردم است تا آن جا که امیرالمؤمنین(ع) همیشه خود را در معرض سؤال و خواسته مردم قرار داده و این فرمایش ایشان بسیار معروف است که فرمودند از من بپرسید قبل از این که از میان شما بروم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در خاتمه تأکید کرد: آنچه مهم است این که همه ما اعم از روحانیون و مبلغان و یا رسانه های جمعی و نیز نخبگان علمی و فکری و فرهنگی و سیاسی، در معرفی و ترویج سیره علوی در همه زمینه ها به خصوص مسئله حکومت داری بکوشیم و بدانیم که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه سیره نورانی رسول الله(ص)، امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha