پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: توسل و توجه به امامان معصوم به ویژه امام علی(ع) که این شب ها به نام ایشان است ظرفیت درونی انسان را بالا برده و در زندگی دنیوی و اخروی سعادت مند می کند.

خانم شیرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: خداوند در شب های قدر قرآن و حضرت علی (ع) را به عنوان قرآن ناطق برای پیامبر هدیه داده است تا برای هدایت بشریت از آنها بهره ببرد.

وی افزود: خداوند به صدقه سر پیامبر اکرم(ص) شب قدر را هر ساله تکرار کرده است تا فرصتی برای عبودیت و بندگی فراهم شود چراکه عبادت در شب های قدر برابر با 83 سال است.

استاد جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه امامان معصوم عِدل قرآن هستند گفت: قرآن و اهل عترت از یکدیگر جداشدنی نیستند و هر کسی برای نشان دادن علاقه اش به امامان معصوم باید به قرآن عمل کند.

وی تأکید کرد: اگر کسی در این شب های قدر توفیق درک و معرفت نسبت به قرآن و اهل عترت را پیدا کرد خداوند به آن نظر کرده است.

شیرازی با اشاره به اینکه هیچ چیز در عالم تصادفی نیست گفت: ضربه خوردن و شهادت حضرت علی(ع) در شب های قدر دارای دو جنبه مثبت و منفی است.

وی گفت: جنبه مثبت در این شب ها کسب معرفت نسبت به زندگانی فردی و اجتماعی امیرالمؤمنین(ع) و توسل به این امام معصوم است تا از این طریق بتواند مسیر صحیح بندگی را طی کند.

استاد جامعةالزهرا(س) خاطرنشان کرد: جنبه منفی این شب ها به نادانی امت پیغمبر بر می گردد که قدر این قرآن ناطق (امام علی(ع)) را درک نکردند و ایشان را مجروح و به شهادت رسانند امامی که برای نجات بشریت آمده بود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha