پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الدرس القرآني التاسع عشر؛ وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: شب‌های قدر به برکت نزول قرآن منور شده است که باید در این شب‌ها به آن نگاه ویژه ای کرد و بدون تأمل و انس با قرآن، مسیر بندگی طی نخواهد شد.

خانم عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: شب قدر شب نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام است که در این شب ها فضیلت عبادت کردن هزار ماه حساب می شود.

وی افزود: در این شب ها ملائک و روح از آسمان به زمین نزول می کنند و برای هر اموری از جمله حیات، موات، سلامتی و بیماری و سایر موارد مقدرات انسان را بر قلب امام زمان(عج) به ثبت می رسانند.

استاد جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: آنچه که بر انسان در این شب های با فضیلت قدر مقدر می شود بر اساس ظرفیت و وسعت وجودی هر فرد و تلاشی است که انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در شب های قدر باید موانع پذیرش عبودیت را برداشت گفت: امشب تا طلوع فجر پناه بردن به خداوند و اصلاح رفتار و کردار ها با دعاهای سفارش شده است.

عبداللهی اضافه کرد: یکی از اعمال مهم در این شب قرآن بر سر گذاشتن و توسل به ائمه معصومان(ع) است که با این حرکت نشان می دهیم که اندیشه ما قرآنی و توسل ما به امامان است تا بتوانیم مسیر درست بندگی را طی کنیم.

وی با تأکید بر این که حضرت علی(ع) مصداق بارز عبودیت در همه ابعاد است گفت: ایشان به خاطر رضای خداوند نسبت به وضعیت یتیمان، نیازمندان و حقوق مردم احساس تکلیف می کرد.

استاد جامعةالزهرا(س) ادامه داد: این امام بزرگوار در همه امور به ویژه مدیریت خانه، حکومت عدالت مدار نمونه بود به گونه ای که برخی از افراد نتوانستند عدالت ایشان را تحمل کنند و دسیسه شهادت ایشان را طراحی کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امیرالمؤمنین(ع) در محراب به شهادت رسید مردم نادان می گفتند که مگر علی(ع) نماز هم می خواند این بخش مهم دشمنی در حق این امام معصوم بود.

عبداللهی با بیان اینکه باید درس های مختلف زندگانی امام علی(ع) برای مردم بیان شود گفت: برای اصلاح رفتار و کردار باید فهممان را نسبت به سیره امام اول شیعیان بالا ببریم و با الگوگیری از ایشان مسیر بندگی درست و خداپسندانه را طی کنیم.

وی گفت: از فرصت های باقی مانده در شب های قدر باید برای شناخت بیشتر قرآن و زندگانی حضرت علی(ع) بهره برد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha