یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم هاشمی

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان، خدامحوری را مهمترین نشانه تعبد و بندگی دانست و توضیح داد: زندگی انسان باید با عبادت خداوند همراه باشد، چنانچه عبادت های حضرت زهرا(سلام الله علیها) نشانگر عبودیت ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده هاجر هاشمی در نشست معرفتی با موضوع "جلوه های عبودیت و بندگی در زندگی حضرت زهرا(س)" که به مناسبت ایام فاطمیه با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با استناد به کلام مقام معظم رهبری گفت: «ارزش‌ فاطمه‌ زهرا(س) به عبودیت و بندگی خداست».

وی، خدامحوری را مهمترین نشانه تعبد و بندگی دانست و توضیح داد: زندگی انسان باید با عبادت خداوند همراه باشد، چنانچه عبادت های حضرت زهرا(سلام الله علیها) نشانگر عبودیت ایشان است به طوری که عشق الهی در زندگی حضرت موج می زند.

استاد حوزه خواهران با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: اگر بندگی خدا در فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نبود، ایشان صدیقه کبری نمی شد؛ این صدیق بودن به بندگی خداوند است.

هاشمی، "خدامحوری" را به عنوان اولین جلوه بندگی در زندگی حضرت زهرا(س) معرفی کرد و گفت: فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در دوران کوتاه عمر خود، با عبادت های بی نظیر، به فتح رفیع ترین قله های خدامحوری نائل آمدند.

وی از دیگر جلوه های هنر عبودیت در سبک و سیره عبادی حضرت زهرا(س) را اخلاص دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص عبارت است از صاف کردن عمل از هر ناخالصی و پالایش کارها از هر آلایشی، به گونه ای که برای غیرخدا هیچ نصیبی درآن نباشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان اضافه کرد: زهرای مرضیه(سلام الله علیها) در اوج قله اخلاص بوده و این ویژگی ممتاز حضرت، ریشه در اعتقادات بنیادین و عشق دیرین او نسبت به باورهای دینی و عبودیت فراوان دارد.

هاشمی، خضوع و خشوع و نیز دعا و نیایش عابدانه را از دیگر جلوه های عبودیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و خاطرنشان کرد: اگر قلب از هیبت و عظمت الهی خاشع گردد، قهراً بدن نیز خاضع می شود، همچنین خشیت بر کسانی عارض می شود که بر عظمت کبریایی خداوند آگاه بوده و قرب را چشیده باشند "إِنَّما یَخشی اللهَ مِن عباده العلماء".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha