سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حضرت علی (ع) بعد از پیغمبر افضل الناس و برترین شخص است، گفت: عبادت و بندگی حضرت علی (ع) در تاریخ بشریت یگانه و بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: اگر تمامی عالم و دنیا جمع شوند، تمام عمرشان را در خصوص فضائل و رسای حضرت علی (ع) بگویند و بنویسند تنها گوشه‌ای از فضائل ایشان را می‌توانند بیان کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) بعد از پیغمبر افضل الناس و برترین شخص از ابتدای خلقت تا روزی که قیامت برپا می‌شود، هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل ابراز داشت: این امام همام کسی هستند که در تمام دنیا دوست و دشمن بر حقانیت و برتر بودن ایشان معترف هستند هرچند برخی از دشمنان برای این‌که مقامات ایشان را ظاهر نکنند انکار کردند و خواستند ایشان را به‌نوعی بایکوت کنند اما به‌قدری فضائل و خصوصیات ایشان واضح و روشن بود که مردم علیرغم این‌گونه توطئه افکنی به سمت ایشان رفتند.

وی ابراز داشت: در روایت‌ها آمده است که روزی امام محمدباقر (ع) از امام سجاد (ع) در خصوص عبادت‌های طولانی‌مدتش سؤال می‌کند و ایشان در پاسخ می‌فرمایند که وقتی به عبادت‌های مولا و سرورمان امام علی (ع) فکر می‌کنم، از عبادت‌های خودم شرمم می‌آید.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: این نشان می‌دهد که به چه میزان امام علی (ع) به عبادت و بندگی خداوند می‌پرداختند و در این مسیر گام برمی‌داشتند.

وی توجه به اهل‌بیت (ع) و برقراری ارتباط با ایشان را به‌خصوص در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان خواستار شد و بیان داشت: درب خانه اهل‌بیت (ع) همیشه بر روی بندگان خداوند باز است و این ما هستیم که باید به سمت ایشان حرکت کرده و متوسل بشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha