پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 900897
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین درمرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: طبق روایات هفت فایده دنیایی و هفت فایده آخرتی در اذان گویی هست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در دومین شب از  شبهای قدر، در مسجد امام(ره) اصفهان، اظهار کرد: طبق روایات شب نوزدهم شب تعیین مقدرات است و شب ۲۱ رمضان شب محکم شدن این مقدرات و شب بیست وسوم رمضان شب امضا شدن  این مقدرات است. 
وی با بیان اینکه مسئولین بهداشت نسبت به اجتماعات دینی کمتر حساسیت داشته باشند، چرا که مردم متدین به خوبی دستورالعمل ها را رعایت می کنند، گفت: امروز به فرموده مقام معظم رهبری باید کسانی برای بازگشایی مراکز مذهبی گزارش تهیه کنند که خود اهل مسجد، نماز، تدین و دعا باشند.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: امروز همه شاهد رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی در محافل دینی هستیم و متاسفانه خاطره تلخی در خاطرات مبنی بر بازنکردن مساجد در ماه رمضان و استفاده نکردن از این ظرفیت ماند.
آیت الله مهدوی در ادامه اشاره ای به نحوه شهادت امیرالمومنین(ع) کرد و افزود: حضرت امیر در آخرین سحرگاه خود اذان گفتند و این یک سنت حسنه است که جوانان باید به این نکته توجه داشته باشند.
وی افزود: طبق روایات هفت فایده دنیایی و هفت فایده آخرتی در اذان گویی هست؛ فایده نخست شفای از بیماری برای اهل منزل موذن است، دورشدن شیاطین از آن منازل، تصدیق موذن، هرکس با موذن اذان گوید ثواب موذن و هرکس اذان را بشنود ثوابی جداگانه می برد، غفران گناه گذشته و منت عصمت در آینده واینکه  موذن وقتی اذان می گوید ۷هزار ملک درود به موذن می فرستند از جمله فواید دنیایی است.
امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: وجوب جنت نخستین فایده آخرتی اذان گویی است، دوم اینکه موذن یک سرو گردن از همه اهل محشر بلند تر است، سوم، موذن نوری دارد به اندازه آسمانها در قیامت، چهارم اینکه موذن  سکونت همراه با حضرت ابراهیم دارد، موذن ۴۰ هزار گنهکار را در محشر شفاعت می کند از دیگر فواید آخرتی است و در آخر موذن در سایه عرش الهی  تا انتهای روز قیامت است و محشور شدن با نبین و صالحین از جمله فواید است.
وی در ادامه اشاره ای به مهجوریت قرآن و اهل بیت(ع)کرد و گفت: متاسفانه هردو ثقلین مهجور هستند، ولی در ظاهر مهجوریت اهل بیت در دنیای کنونی بیشتر است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: شب های قدر شب های تمسک به ثقلین است و این تمسک را باید حفظ کنیم، شب قدر گفته شده افضل از هزار ماه است که امام محمد باقر(ع) در این زمینه می فرماید یعنی اینکه اعمال خیری که دراین شب انجام می دهیم افضل از  همین عمل در هزار ماه دیگر  که شب قدر نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha