جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 900929
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
شب قدر

مراسم شهادت اسوه عدالت و اخلاق حضرت امیرالمومنین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مردم مومندر سراسر استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم شهادت اسوه عدالت و اخلاق حضرت امیرالمومنین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مردم مومن در سراسر استان بوشهر برگزار شد.

مردم در قالب جمع های محدود خانوادگی یا بعضا در محیطهای کاری دور هم جمع شدند و در سوگ شهادت مولای متقیان به سوگ نشستند.

حال و هوای برگزاری رماسم شهادت امام علی(ع) هز چند که تقاوت زیادی را با سال های گذشته داشت اما عده ای از مردم با وجود بیماری کرونا نمی خواستند فضلیت این روز را از دست دهند. تعدادی از آنها ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی جمعه بوشهر حضور یافتند و در رثای شهادت امام علی(ع) به عزاداری پرداختند.

همچنین شب گذشته نیز مراسم احیای شب قدر بیست و یکم ماه رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی جمعه و برخی حسینیه هاو مساجد شهر برگزار شد و شب زنده داران سوگوار پس از دعا، نیایش با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر  یک صدا ندای "العفو، العفو" و "سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ" را زمزمه و با معبود خود عاشقانه راز و نیاز کردند.

عده کثیری از مردم نیز ارتباط و راز و نیاز با معبود خود را در خانه انجام می دادند و یا از طریق گیرنده های تلویزیونی همراه با برنامه های تدارک دیده شده صدا و سیما شب را تا سپیده دم به دعا و نماز گذراندند.

شب های قدر شب هایی که درهای استجابت و استغاثه به روی خلق باز است و غریب نیست که صافی و زلالی این شب ها به مدد نامی باشد که نه فقط دنیا بلکه خدا هم به آن افتخار می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha