جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احیا در مدرسه زینب کبری(س) یزد

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران در جمه سوگواران امام علی در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، ولایت را شرط دریافت رحمت و مغفرت الهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، سکینه ساروخانی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) منطقه آزادشهر، در جوار شهید گمنام این مدرسه با تسلیت شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با برشمردن برخی فضایل امیرالمومنین(ع)، گفت: خداوند برای علی بن ابی طالب فضیلت هایی قرار داده که کسی جز خدا نمی تواند بشمارد و کسی که حب اهل بیت در او فوران کند خدا او را اهل نجات و دانشمند دینش می کند، اما اگر بر اثر معصیت و گناه زیاد فاصله گرفت خدا نعمت ولایت را دوستی اهل بیت را از او می گیرد.

وی، یکی از شروط مغفرت را ورود به ولایت حضرت علی (ع)بیان کرد و افزود: کسی که ولایت دارد می گوید من قربان علی(ع) بروم و کسی که حب علی(ع) و حب امام زمان(عج) دارد و با او زندگی می کند، لغزش هایش بخشیده می شود.

ساروخانی خاطر نشان کرد: مثل اهل بیت(ع)  همچون کشتی نوح است و هر کس سوار کشتی شد اهل بیتی و بهشتی شد و وقت مرگ وقتی پرده هاکنار رود می فهمیم ما فقط امید به خدا داریم.

استاد حوزه  خواهران یزد گفت: حضرت لقمان به فرزندش می گفت اگر ثواب ها به اندازه کارهای انس و جن انجام دادی فکر نکن از عذاب خدا مصون شدی و اگر خطا کردی به اندازه کارهای جن و انس خطا کردی باز هم از خدا ناامید نشود.

ساروخانی ابراز کرد: تا می توانیم باید در انجام واجبات و امور خیر بکوشیم، ولی حالت خوف و رجا باید تا لحظه مرگ همراه ما باشد و اخلاص را باید همیشه مد نظر قرار دهیم.

وی بر داشتن اخلاص در انجام اعمال و واجبات تأکید کرد و گفت: در این شب های رمضان و شب های احیا از امام زمان(عج)توفیق خلوص در انجام اعمال همچون اخلاص علی بن ابیطالب(ع) را طلب کنیم تا اعمال ما پذیرفته شود. بنا به توصیه آیت الله بهجت(ره) هر روز صبح به امام زمان(عج) سلام بدهیم تا برکتش را در زندگی خود احساس کنیم.

استاد حوزه  خواهران یزد، مظلومیت علی (ع) را در دوران پس از وفات پیامبر اسلام(ص) یادآور شد و افزود: در حالی که مردم واقعه غدیر را دیده بودند، ولی در زمان شهادت امام در مسجد کوفه می گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha