پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه/ بانوان حوزوی خوزستان، در این ایام چندین اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌اند که می‌توان به اجرای مراسم احیای لیالی قدر در حسینیه مجازی و همچنین توزیع اسباب‌بازی برای ایتام، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بانوان حوزوی خوزستان، در این ایام چندین اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «حمایت از خانواده‌های کم برخوردار» و «برگزاری مراسمات مجازی» اشاره کرد.

هر بسته به نیت یک شهید

بانوان طلبه و مبلغین جهادی مدرسه علمیه فاطمیه(س) ملاثانی، ۴۰ بسته غذایی و بهداشتی و همچنین ۵۰ پرس غذایی گرم را میان نیازمندان این شهر توزیع کردند.

نکته قابل توجه در این اقدام خداپسندانه، نیابت از شهدا بود؛ به‌طوری‌که هر بسته غذایی به نیت یک شهید در سطح شهرستان، توزیع شد.

توزیع اسباب‌بازی برای ایتام

اما در شهرستان بندر ماهشهر، طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) چندین اقدام را انجام دادند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه بزرگ‌سالان و تزیین منازل ویژه کودکان»، «توزیع ۵۰ بسته مواد غذایی شامل ماکارونی، برنج، روغن و غیره برای نیازمندان»، «تهیه و توزیع ۱۵۰ پرس غذا همراه با لگیمات و حلوا»، «توزیع اسباب‌بازی برای ایتام» اشاره کرد.

همچنین همکاری طلاب با خیرین و دیگر خواهران و برادران جهادی شهرک طالقانی جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و توزیع افطاری به تعداد ۳۰۰ پرس غذا به همراه زولبیا و بامیه، سبزی، شربت و... از دیگر اقدامات طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) می‌باشد.

توزیع بسته‌های بهداشتی در برخی مناطق محروم

در کلان‌شهر اهواز، طلاب مبلغ و جهادگر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و توزیع آن میان خانواده‌های مناطق محروم کردند.

برگزاری مراسم لیالی قدر در حسینیه مجازی

ویژه‌برنامه احیای شب‌های قدر در حسینیه مجازی مدرسه علمیه فاطمیه(س) در پیام‌رسان ایتا با برنامه‌های معنوی برگزار شد.

در این مراسم، قرائت قرآن، سخنرانی و توصیه‌های مقام معظم رهبری، زیارت عاشورا، زیارت امین‌الله، دعای جوشن کبیر، دعای مجیر و سایر اعمال و ادعیه وارده در شب‌های قدر قرائت شد.

همچنین در انتهای مراسم نیز دعای عهد جهت تعجیل در فرج و تجدید بیعت با امام زمان(عج) به‌صورت پویش همگانی قرائت گردید.

اجرای سومین مرحله رزمایش مواسات در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز

بر اساس این گزارش، به مناسبت ایام لیالی قدر و شهادت امیرالمؤمنین(ع) سومین مرحله رزمایش مواسات و ‌همدلی مؤمنانه، در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز با تهیه ۵۰ بسته معیشتی و ‌توزیع میان نیازمندان توسط طلاب و مسئولین مدرسه، انجام شد.

توزیع یک‌صد بسته حمایتی در مرحله رزمایش همدلی مؤمنانه شهرستان اندیمشک

اما در شهرستان اندیمشک، طلاب خواهر این شهرستان در راستای شرکت در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه، اقدام به پخت و توزیع ۱۵۰ بسته غذای نذری برای خانواده طلاب نیازمند و عموم به همراه برگزاری مراسم ویژه با رعایت مسائل بهداشتی برای خادمین جهادی کردند.

علاوه بر آن نیز مرحله دوم توزیع ۱۰۰بسته حمایتی مشتمل بر «مرغ»، «گوشت»، «برنج»، «روغن»، «شکر»، «ماکارونی»، «رب گوجه»، «دستمال‌کاغذی»، «مایع ظرف‌شویی» برای خانواده‌های نیازمند اجرا شد.

استمرار فعالیت‌های جهادی تا ریشه‌کن شدن کرونا

بر اساس این گزارش، با توجه به اقدامات طلاب جهادی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) شهرستان بندر ماهشهر، مراسمی جهت تقدیر از این بانوان حوزوی با حضور دو نفر از مسئولان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

قابل ذکر است، فعالیت‌ طلاب جهادگر در عرصه‌های مختلف همچون دوخت ماسک، تغسیل و تکفین، تهیه و توزیع داروی امام کاظم(ع)، کمک به نیازمندان، همچنان تا پایان ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha