جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم احیای شب قدر در مسجد صاحب الزمان (عج)شهر توپ آغاج بیجار

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر در شب قدر، مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی صبح امروز در نشست جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران اظهار کرد: یکی از پر برکت ترین ماههای سال، رمضان و یکی از پربرکترین شبها، لیالی القدر می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران به برخی از برکات شب های پرفیض قدر اشاره کرد و بیان داشت: مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر در شب قدر، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن مجید از شب های قدر به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است و باید گفت در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: شب قدر، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: طبق روایات در شب قدر ملائکه بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید دین اسلام و بزرگان قرار گرفته است.

این استاد حوزوی گفت: یکی از مهمترین فضیلت های شب قدر، بخشیده شدن گناهان است. رسول اکرم (ص) در تفسیر سوره «قدر» می فرماند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.»

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران اظهار کرد: امام صادق (ع) درباره جایگاه شب های قدر می فرمایند: «از کتاب خدا استفاده می شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است».

حجت الاسلام حسینی در پایان عنوان کرد: نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه بزرگی و عظمت آن بر هزار ماه است تا جایی که امام باقر (ع) در این بار می فرمایند: «عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha